ابنسینا، حسین بن عبدالله (1363)، المبدأ و المعاد، تهران: مؤسسۀ مطالعات اسلامى.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (1379)، النجاة من الغرق فى بحر الضلالات، تصحیح محمدتقى دانشپژوه، تهران: دانشگاه تهران.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (1375)، الاشارات و التنبیهات، قم: البلاغة.
افلاطون (۱۳۸۰)، دورهآثار افلاطون، ترجمۀ محمدحسن لطفی، تهران: خوارزمی.
افلاطون (۱۳۷۴)، جمهور، ترجمۀ فؤاد رحمانی، تهران: علمی و فرهنگی.
افلاطون (۱۳۵۱)، تیمائوس، ترجمۀ محمدحسن لطفی، تهران: خوارزمی.
بغدادی، ابوالبرکات هبة الله بن ملکا (۱۳۷۳)، المعتبر فى الحکمة، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
رازی، محمد بن زکریا (۱۳۷۱)، السیرة الفلسفیة، تهران: انقلاب اسلامى.
سبزواری، ملاهادی (۱۳۷۹)، شرح المنظومة، تصحیح و تعلیق آیتالله حسنزادۀ آملى، تهران: ناب.
سهروردی، یحیی بن حبش (۱۳۷۳)، حکمة الاشراق، تهران: مطالعات و تحقیقات فرهنگى.
شیرازی، قطبالدین محمود بن مسعود (۱۳۶۹)، درة التاج، تصحیح محمد مشکوة، تهران: حکمت.
طوسی، خواجه نصیرالدین ( ۱۳۷۵)، شرح الاشارات و التنبیهات، قم: البلاغه.
عبودیت، عبدالرسول (۱۳۸۲)، «آیا فلسفۀ اسلامی داریم؟»، معرفت فلسفی، ش ۱.
قنبری، امید (۱۳۸۶)، زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی عبدالجواد فلاطوری، تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.
فلاطوری، عبدالجواد (1394)، دگرگونی بنیادی فلسفۀ یونانی در برخورد با شیوۀ اندیشۀ اسلامی، ترجمۀ سیدمحمد باقر تلغریزاده، تهران: انجمن حکمت و فلسفۀ ایران.
کاپلستون، فردریک (۱۳۷۵)، تاریخ فلسفه، ترجمۀ جلالالدین مجتبوی، تهران: علمی و فرهنگی.
مرحبا، محمد عبدالرحمن (۱۳۸۷)، «ماهیت فلسفۀ عربی ـ اسلامی»، ترجمۀ عبدالله امینیپور، نقد و نظر، ش ۵۲.
ملاصدرا، محمد بن ابراهیم (۱۹۸۱)، الحکمة المتعالیة فى الاسفار العقلیة الاربعة، بیروت: دار احیاء التراث.
ملاصدرا، محمد بن ابراهیم (۱۳۵۴)، المبدأ و المعاد، تصحیح سیدجلالالدین آشتیانى، تهران: انجمن حکمت و فلسفۀ ایران.
ملاصدرا، محمد بن ابراهیم (۱۳۶۱)، العرشیة، تصحیح غلامحسین آهنى، تهران: مولى.