بیرمیپور، ع.، م. ج. لیاقتدار، و م. شریف (1387)، «بررسی میزان کارآمدی فرایندهای یاددهی ـ یادگیری و ارزشیابی برنامۀ درسی زبان انگلیسی مقطع متوسطۀ شهر شیراز»، اندیشههای نوین تربیتی، ش 4.
دانای طوس، مریم (1390)، «سخنگفتن: مهارتی مغفول در زبان فارسی»، فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی نوآوریهای آموزشی، ش 37.
عنانیسراب، م. ر. (1389)، «راهنمای برنامۀ درسی زبانهای خارجی دورۀ متوسطه: فرصتها و چالشهای تولید و اجرای برنامه»، فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی نوآوریهای آموزشی، ش 9.
کیانی، غ.، ح. نویدینیا، و م. مؤمنیان (1390)، «نقد وبررسی طرح ملی: نگاهی دوباره به رویکرد برنامۀ درسی ملی نسبت به آموزش زبانهای خارجی»، پژوهشهای زبان و ادبیات تطبیقی، ش 2.
مراد صحرایی، رضا (1391)، «چشمانداز آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان از منظر برنامهریزی درسی»، پژوهشهای زبانشناسی، ش 4.
مهرمحمدی، محمود و دیگران (1397)، برنامۀ درسی: نظرگاهها، رویکردها، و چشماندازها، ویراست 3، تهران: بهنشر و سمت.
میرزابیگی، ع. (1380)، برنامهریزی درسی و طرح درس در آموزش رسمی و تربیت نیروی انسانی، تهران: یسطرون.
نیشن، آی. اِس. پی. و جان مکالیستر (1397)، طراحی برنامۀ آموزشی زبان، ترجمۀ مهینناز میردهقان و دیگران، تهران: خاموش.
Glare P. G. W. (ed.) (2000(, Oxford Latin Dictionary, Oxford: Oxford University Press.
Glatthorn, A. (1987), Curriculum Leadership, Glenview, IL: Scott, Foresmanet Co.
Karavas, E. (2014), Applied Linguistics to Foreign Language Teaching and Learning. Foreign Language Curriculum and Syllabus Design (edition: 1.0), National and Kapodistrian: University of Athens, Available at: <http://www.opencourses.uoa.gr/courses/ENL5/>.
Klein, M. F. (1980), Curriculum Design, International Encyclopedia of Education, Neville Postlewait and Torston Husen (eds.), London: Pergamon Press.
Nunan, D. (ed.) (2003), Practical English Language Teaching, McGraw Hill.
Richards, J. C. (2001), Curriculum Development in Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press.
Stern, H. (1983), Fundamental Concepts of Language Teaching, Oxford: Oxford University Press.
Tyler, R. W. (1949), Basic Principles of Curriculum and Instruction, Chicago: University of Chicago Press.
Ulfah Hoesny, M. (2013), “From Syllabus Design to Curriculum Development”, Journal of Linguistik Terapan, vol. 3, no. 1.