ذوالفقاری، ح.، م. غفاری، و ب. محمودی بختیاری (1388)، فارسی بیاموزیم، تهران: مدرسه.
غریبی، ا. (1395)، «چهارچوبهای ارزیابی موادآموزشی: معرفی و مقایسۀ موردی دو چهارچوب کانینگزورث و لیتلجان»، مجموعهمقالات اولین همایش واکاوی منابع آزفا، تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
وکیلیفرد، ا.، ا. میرزایی حصاریان، و ن. احمدی خلخالی (1398)، «فارسی برای اهداف دانشگاهی: تحلیل کتاب فارسی ویژۀ علوم اجتماعی»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، ش 44.
وکیلیفرد، ا.، پ. حیدری خسرو، و ف. جنتیراد (1397)، «ارزیابی مجموعۀ فارسی بیاموزیم در چهارچوب شاخصهای گزینش منابع آموزشی براساس انگارۀ ’مکدانوف و شاو‘ (2003)»، مجموعهمقالات دهمین همایش بینالمللی زبانشناسی ایران، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
وکیلیفرد، ا.، ز. صدیقیفر، و م. گلهداری (1395)، نبض زندگی، گسترش واژگان و درک متون نیمهتخصصی زبان فارسی در حوزۀ علوم پزشکی ـ سطح میانی، قزوین: دانشگاه بینالمللی امام خمینی.
Azarnoosh, M. and M. Ganjy (2014), “ESP Book Evaluation: The Case of Management Course Book”, International Journal of Secondary Education, vol. 2, no. 4.
Cunningsworth, A. (1995), Choosing your Course Book, Oxford: Heinemann Oxford.
Dudley-Evans, A. and M. St. John (1998), Developments in ESP: A Multi-Disciplinary Approach, Cambridge: Cambridge University Press.
Hutchinson, T. and A. Waters (1991), English for Specific Purposes, United King: Cambridge University Press.
Hutchinson, T. and E. Torres (1994), The Textbook as an Agent of Change, ELT Journal, vol. 48, no. 4.
Jordan, R. R. and A. Matthews (2009), English for Specific Purposes, United King: British Council.
Littlejohn, A. (2011), “The Analysis of Language Teaching Materials: Inside the Trojan Horse”, in: Materials Development in Language Teaching (2nd ed., 179-211), B. Tomlinson (ed.), Cambridge: Cambridge University Press.
McDonough, J. and C. Shaw (2003), Materials and Methods in ELT, Oxford: Blackwell.
Miekley, J. (2005), “ESL Textbook Evaluation Checklist”, The Reading Matrix, vol. 5, no. 2.
Mukundan, J., V. Nimehchisalem, and R. Hajimohammadi (2011), “Developing an English Language Textbook Evaluation Checklist: A Focus Group Study”, International Journal of Humanities and Social Science, vol. 1, no. 12.
Richards, J. C. (2013),“Creativity in Language Teaching”, Iranian Journal of Language Teaching Research, vol. 1, no. 3.
Richards, J. C. (2001), Curriculum Development in Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press.
Salataci, R., and A. Akyel (2002), “Possible Effects of Strategy Instruction on L1 and L2 Reading”, Reading in a Foreign Language, vol. 14, no. 1.
Tomlinson, B. (2003), “Materials Evaluation”, in: Developing Materials for Language Teaching, B. Tomlinson (ed.), United King: Continuum.
Yaghoubi Nezhad, H., I. Atarodi, and M. Khalili (2013), “A Checklist-Based Evaluative and Comparative of ESP Books: The Case of Mechanical Engineering”, Journal of Foreign Language Teaching and Translation Studies, vol. 2, no. 2.