آرمند، محمد (1387)، «ویژگیهای نمونهای از یک کتاب درسی دانشگاهی (کاربرد روانشناسی در زندگی جدید)»، سخن سمت، دورۀ 13، ش 2.
آرمند، محمد و حسن ملکی (1391)، مقدمهای بر شیوۀ طراحی و تألیف کتاب درسی دانشگاهی، تهران: سمت.
آرمند، محمد و دیگران (1376)، «ویژگیهای کتاب درسی مطلوب دانشگاهی از دیدگاه استادان و دانشجویان»، سخن سمت، دورۀ 2، ش 2.
ابراهیمی، شیما (1396)، بررسی تأثیر تدریس مبتنیبر الگوی «هیجامد» بر یادگیری نکات فرهنگی، هیجامد، هیجانات، غرقگی، هوش فرهنگی، سبکهای یادگیری و نگرش زبانآموزان غیرفارسی زبان زن در ایران، رسالۀ دکتری، گروه زبانشناسی، مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
ابراهیمی، شیما و دیگران (1396)، «بررسی تأثیر تدریس مبتنیبر الگوی هیجامد بر هیجانات زبانآموزان فارسی زبان زن در ایران»، جستارهای زبانی، دورۀ 9، ش 3.
ابوالقاسمی، محسن (1373)، تاریخ زبان فارسی، تهران: سمت.
ابوالقاسمی، محسن (1378)، تاریخ مختصر زبان فارسی، تهران: طهوری.
اکرمی، جمالالدین (1384)، «بررسی عناصر دیداری در تصویرگری (رنگ، بافت)»، کتاب ماه کودک و نوجوان، دورۀ 8، ش 11.
بختیاری، حسن (1392)، «الگوی طرح تألیف کتاب درسی»، مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، دورۀ 5، ش 4.
پیشقدم، رضا و آیدا فیروزیان پوراصفهانی (1396)، «معرفی هیجامد بهعنوان ابزاری مؤثر در پذیرش نوواژههای مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی»، جستارهای زبانی، دورۀ 8، ش 5.
پیشقدم، رضا، شیما ابراهیمی، و مریم طباطبائیان (1398)، رویکردی نوین به روانشناسی آموزش زبان، مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
پیشقدم، رضا، مریم طباطبائیان، و صفورا ناوری (1392)، تحلیل انتقادی و کاربردی نظریههای فراگیری زبان اول از پیدایش تا تکوین، مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
حسینپور طولازدهی، شهره و دیگران (1396)، «آموزش و یادگیری پژوهشمحور در محیط ساختنگرا: طراحی مدلی براساس پژوهش پدیدارنگارانه»، تعلیم و تربیت، دورۀ 33، ش 132.
خدیوی، اسدالله و فریبا ملکمحمدی (1387)، «مقایسۀ روش تدریس فعال و سنتی در پیشرفت درس علوم و میزان خلاقیت دانشآموزان سوم راهنمایی شهرستان کرج در سال تحصیلی 1387-1386»، علوم تربیتی، دورۀ 1، ش 2.
ذوالقدرنسب، محسن، رضا اسماعیلی، و حمزه نظریصارم (1394)، «بهرهگیری از وسایل کمکآموزشی و تأثیر مثبت آنها در یادگیری دانشآموزان دورۀ ابتدایی»، در: مجموعهمقالات دومین همایش علمیپژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، شیراز.
رضائی باغبیدی، حسن (1388)، تاریخ زبانهای ایرانی، تهران: مرکز دائرۀالمعارف بزرگ اسلامی.
رضی، احمد (1388)، «شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی»، سخن سمت، دورۀ 14، ش 23.
شاد قزوینی، پریسا (1387)، «ویژگیهای تصویری در کتابهای قرآنی کودکان»، پژوهشهای قرآنی، دورۀ 14، ش 54.
طباطبایی، سحر، رضا پیشقدم، و سحر مقیمی (1398)، «معرفی الگوی هیجامد بهعنوان شیوهای کارآمد برای کاهش اضطراب خواندن در زبان خارجی»، مطالعات زبان و ترجمه، دورۀ 52، ش 2.
ملکی، حسن (1387)، کتاب درسی (طراحی و تألیف)، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
ناتل خانلری، پرویز (1369)، تاریخ زبان فارسی، تهران: نشر نو.
نیلی احمدآبادی، محمدرضا و علی دانا (1396)، «جستاری بر ابعاد و مؤلفههای ارزیابی نقادانۀ کتب درسی دانشگاهی با تأکید بر اصول طراحی و سازماندهی پیامهای آموزشی»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، دورۀ 17، ش 7.
یارمحمدیان، محمدحسین، محمد آرمند، و هاجر زارعی (1388)، «ارزیابی کتابهای درسی دانشگاهی علوم انسانی براساس شاخصهای مطلوب کتابهای درسی دانشگاهی»، عیار، دورۀ 15، ش 1.
Greenspan, S. and S. Weider (1998), The Child with Special Needs, Encouraging Intellectual and Emotional Growth, Boston: Perseus Publishing.
Pekrun. R. (2006), “The Control-Value Theory of Achievement Emotions: Assumptions, Corollaries, and Implications for Educational Research and Practice”, Educational Psychology Review, vol. 18.
Pekrun, R. et al. (2002), Positive Emotions in Education, Oxford: Oxford University Press.
Pishghadam, R. (2016 a), A Look into the Life of the Senses: Introducing Educational Emotioncy Pyramid, Available at:
<http://pishghadam.profcms.um.ac.ir/index.php/index.php?option=com_profactivity&task=allPublications>.
Pishghadam, R. (2016 b), “Emotioncy, Extraversion, and Anxiety in Willingness to Communicate in English”, in: The 5th International Conference on Language, Education and Innovation, London.
Pishghadam, R., B. Adamson, and Sh. Shayesteh (2013), “Emotion-Basedlanguage Instruction (EBLI) as a New Perspective in Bilingual Education”, Multilingual Education, vol. 3, no. 9.
Pishghadam, R., P. Baghaei, and Z. Seyednozadi (2016), “Introducing Emotioncy as a Potential Source of Test Bias: A Mixed Rasch Modeling Study”, International Journal of Testing, vol. 17, no. 2.
Pishghadam, R., H. Jajarmi, and Sh. Shayesteh (2016), “Conceptualizing Sensory Relativism in light of Emotioncy: A Movement beyond Linguistic Relativism”, International Journal of Society, Culture & Language, vol. 4, no. 2.