Document Type : Research

Authors

1 Assistance Professor in Sociology, Department of Educational Sciences, Urmia University, Urmia, Iran

2 Research Director of Management and Planning Organization in Azarbaijan Province, Iran

Abstract

The book Public Policy Making Process written by respected professors Dr. Gholamreza  Esghandari, Karim Eskandari, and Rasoul Eskandari has been an attempt to reduce the resources of the policy-making process. The purpose of this article is to analyze and express the strengths and weaknesses of the book content. The book has advantages, but it also suffers from some shortcomings, the elimination of which can add to the richness of the book's topics. The authors of the book have been careful in the use of specialized terms and equivalence of foreign words, except for a few cases, and are acceptable in terms of compliance with the approved chapters. The content is compatible with scientific values and theories are not addressed.

Keywords

Main Subjects

اپلاتکار، ایزهار (1397)، تحلیل تاریخی مدیریت آموزشی به‌عنوان یک حوزۀ علمی، ترجمۀ ناصر شیربیگی، تهران: آثار معاصر.
ازکیا، مصطفی (1382)، روش‌هاى کاربردى تحقیق، تهران: کیهان.
استروس، کوربین (1390)، مبانی پژوهش کیفی، ترجمۀ ابراهیم افشار، تهران: نی.
اسکندری، غلامرضا، کریم اسکندری، و رسول اسکندری (1393)، فرایند خط‌مشی‌گذاری عمومی، تهران: دانشگاه آزاد.
بشیریه، حسین (۱۳۷۲)، تمدن و بسیج سیاسی، تهران: دانشگاه تهران.
بشیریه، حسین (۱۳۷۴)، جامعه‌شناسی سیاسی: نقش نیروهای اجتماعی در زندگی سیاسی، تهران: نی.
شیربیگی، ناصر (1399)، «نقد کتاب مدیریت آموزشی: تیوری، تحقیق و کاربرد»، پژوهش‌نامۀ انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ش 20.
گر، تد رابرت (1376)، چرا انسان‌ها شورش می‌کنند؟، ترجمۀ علی مرشدی‌زاد، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات راه‌بردی.
محمدپور، احمد (1392)، تجربۀ نوسازی، تهران: جامعه‌شناسان.
ملانی، بیرکس و جین میلز (1393)، تحقیق مبنایی، ترجمۀ سیدمحمد اعرابی و عبادالله بانشی، تهران: دفتر پژوهش‌های فرهنگی.
واثق غزنوی، قادرعلی (1910)، «روش‌شناسی و جایگاه آن در سیاست‌گذاری دولتی»، نشریۀ پژوهش، س 2، ش 1.
یارمحمدیان، محمدحسین (1377)، اصول برنامه‌ریزی درسی، تهران: یادواره.
یزدانی، عنایت‌الله، داریوش قاسمی، و صفی‌الله شاه‌قلعه (1390)، «انقلاب اسلامی ایران، نظام بین‌الملل و نظریۀ انتقادی»، دوفصل‌نامۀ علمی ـ پژوهشی دانش سیاسی، س 7، ش 2.
Altheide, D. L. (1996), Qualitative Media Analysis, Thousand Oaks, California: Sage.
Bush, T. (2004), Theories of Educational Leadership and Management, London: Sage.
Glaser, B. G. and L. Strauss (2008), The Discovery Of Grounded Theory: Strategies, Aldine Publishing Company.
Ketcham, A. F. (1982), World War II Events as Represented in Secondary School Textbooks of Former Allied and Axis Nations, PhD Thesis University of Arizona, Available at:
Shashidhar, R. (1997), Culture and Society: An Introduction to Raymond Williams, vol. 2, no. 5.