اپلاتکار، ایزهار (1397)، تحلیل تاریخی مدیریت آموزشی بهعنوان یک حوزۀ علمی، ترجمۀ ناصر شیربیگی، تهران: آثار معاصر.
ازکیا، مصطفی (1382)، روشهاى کاربردى تحقیق، تهران: کیهان.
استروس، کوربین (1390)، مبانی پژوهش کیفی، ترجمۀ ابراهیم افشار، تهران: نی.
اسکندری، غلامرضا، کریم اسکندری، و رسول اسکندری (1393)، فرایند خطمشیگذاری عمومی، تهران: دانشگاه آزاد.
بشیریه، حسین (۱۳۷۲)، تمدن و بسیج سیاسی، تهران: دانشگاه تهران.
بشیریه، حسین (۱۳۷۴)، جامعهشناسی سیاسی: نقش نیروهای اجتماعی در زندگی سیاسی، تهران: نی.
شیربیگی، ناصر (1399)، «نقد کتاب مدیریت آموزشی: تیوری، تحقیق و کاربرد»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ش 20.
گر، تد رابرت (1376)، چرا انسانها شورش میکنند؟، ترجمۀ علی مرشدیزاد، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات راهبردی.
محمدپور، احمد (1392)، تجربۀ نوسازی، تهران: جامعهشناسان.
ملانی، بیرکس و جین میلز (1393)، تحقیق مبنایی، ترجمۀ سیدمحمد اعرابی و عبادالله بانشی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
واثق غزنوی، قادرعلی (1910)، «روششناسی و جایگاه آن در سیاستگذاری دولتی»، نشریۀ پژوهش، س 2، ش 1.
یارمحمدیان، محمدحسین (1377)، اصول برنامهریزی درسی، تهران: یادواره.
یزدانی، عنایتالله، داریوش قاسمی، و صفیالله شاهقلعه (1390)، «انقلاب اسلامی ایران، نظام بینالملل و نظریۀ انتقادی»، دوفصلنامۀ علمی ـ پژوهشی دانش سیاسی، س 7، ش 2.
Altheide, D. L. (1996), Qualitative Media Analysis, Thousand Oaks, California: Sage.
Bush, T. (2004), Theories of Educational Leadership and Management, London: Sage.
Glaser, B. G. and L. Strauss (2008), The Discovery Of Grounded Theory: Strategies, Aldine Publishing Company.
Ketcham, A. F. (1982), World War II Events as Represented in Secondary School Textbooks of Former Allied and Axis Nations, PhD Thesis University of Arizona, Available at:
Shashidhar, R. (1997), Culture and Society: An Introduction to Raymond Williams, vol. 2, no. 5.