آرنولد، د. (1394)، تاریخ هنر، ترجمۀ ر. قاسمیان، تهران: بصیرت.
الکینز، ج. (1385)، «نظریۀ نشانهشناسی پیرس برای تاریخ هنر چه سخنی دارد؟»، تدوین م. ف. سجودی، گلستان هنر، ش 3.
الکینز، ج. (1392)، اشکها و تصویرها، تهران: حرفۀ نویسنده.
الکینز، ج. (1395)، برسر نقد هنری چه آمد؟، ترجمۀ م. فرهادیکیا، تهران: حرفۀ نویسنده.
الکینز، ج. (1396)، «دشواریهای نوشتن دربارۀ امر معاصر»، ترجمۀ م. م. قادرنژاد کردستانی، تندیس، ش 363.
الکینز، ج. (1397)، درباب مشاهده (نسخۀ دوم)، ترجمۀ ف. صادقی شقاقی، تهران: حرفۀ نویسنده.
بناءپور، ه. (1384)، «معرفی کتاب: داستانهای هنر»، گلستان هنر، ش 2.
بوهم، گ. (1398)، «فراتر از زبان؟ نکاتی درمورد منطق تصاویر»، ترجمۀ جمال عربزاده، زیباشناسی، س 3، ش 3.
فربود، فریناز و رضا افهمی (1390)، «پژوهش درباب دیدن: معرفی آثاری در زمینۀ نظریههای بصر و تصویر»، کتاب ماه هنر، ش 157.
موسوی اقدم، کامبیز (1393)، نقد کتاب هنر، ش 3 و 4.
نصری، امیر (1394)، گذار از تاریخ هنر به علم تصویر، تهران: پژوهشکدۀ هنر.
Arasse, D. (2001), Interpréter l’Art: Entre Voir et Savoirs, Les Renouvellements de l’Observation dans les Sciences Contemporaines, Paris: UTLS-la Suite, 12 Juillet.
Arasse, D. (1992), Le Détail, Pour une Histoire Rapprochée de la Peinture, Paris: Flammarion.
Boidy, M. (2017), “I Hate Visual Culture: L’essor Polémique des Visual Studies et les Politiques Disciplinaires du Visible”, Revue d’Anthropologie des Connaissances, vol. 11, no. 3.
Elkins, A. (2013), “Is Google Bringing Us Too Close To Art?”, Available at:
<http://www.dailydot.com/opinion/elkins-is-google-bringing-us-too-close-to-art/>.
Elkins, J. (2002), Stories of Art, New York: Routledge.
Elkins, J. (2003), Visual Studies: A Skeptical Introduction, New York: Routledge.
Elkins, J. (2010), “Huffingtonpost”, Available at:
<https://www.huffpost.com/entry/are-artists-bored-by-thei_b_792913>.
Elkins, J., M. Sunil, and F. Gustav (2015), “Farewell to Visual Studies”, Stone Art Theory Seminars, Penn State University Press.
Mitchell, W. (2005), What do Pictures Want?: The Lives and Loves of Images, Chicago, Illinois, USA: The University of Chicago Press.
Raux, S. (2015), “Entretien Avec James Elkins”, Perspective, no. 2.