احمدی صفا، محمد و دیگران (1394)، «ارزیابی کلی کتاب پراسپکت ۲ از دیدگاه دبیران زبان انگلیسی»، فصلنامة علمی ـ پژوهشی زبانپژوهشی دانشگاه الزهرا، دورة 9، ش 24.
چابکی، رضا (1392)، «تبیین جایگاه زبان در تقویت مبانی، تصریح اهداف و توسعة وسایل تربیت»، دوفصلنامة پژوهشهای آموزش و یادگیری، دورة 22، ش 7.
خدیر شربیان، شهرام و دیگران (1393)،Prospect 2 ، انگلیسی پایة هشتم دورة اول متوسطه، تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
رستمبیک تفرشی، آتوسا و احمد رمضانی واسوکلائی (1391)، «نقش فرهنگ در آموزش زبان خارجی»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، دورة 12، ش 15.
رضایی، سعید و اشکان لطیفی (1394)، «بررسی و نقد مؤلفههای فرهنگی و هویت کتاب درسی زبان انگلیسی پایة اول متوسطه (هفتم)»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، دورة 15. ش 3.
غیاثیان، مریم، فرشته سراج، و مسعود بحرینی (1395)، «تحلیل محتوای کتاب درسی زبان انگلیسی پایة نهم براساس فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی»، فصلنامة مطالعات برنامة درسی ایران، دورۀ 11. ش 43.
مقدم، امیرزند و آریا گلخندان (1393)، «بررسی و نقد کتاب زبان انگلیسی پایة هفتم از دیدگاه طرح درس فعالیتمحور»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، دورۀ 14. ش 4.
میرزایی، عزیزالله و فرزانه طاهری (1394)، «بررسی و نقد کتاب انگلیسی هفتم از منظر مهارت دستوری: ارزیابی یک تغییر»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، دورة 15، ش 3.
Allwright, R. L. (1981), “What Do We Want Teaching Materials for? ”, ELT Journal, vol. 36, no. 1.
Bahar, H. B. and B. Zaman (2017), “Significance of Text Book Evaluation for The Purpose of Effective Second Language Acquisition”, IOSR Journal of Humanities and Social Science, vol. 12, no. 5.
Bardovi-Harlig, K. and B. S. Hartford (1990), “Congruence Innative and Nonnative Conversations: Status Balance in the Academic Advising Session”, Language Learning, no. 40.
Bell, J. and R. Gower (1998), Writing Course Materials for the World: A Great Compromise. Materials Development in Language Teaching, B. Tomlinson, Cambridge University Press.
Brown, D. (2000), Principles of Language Learning and Teaching, White Plains: Addison Wesley Longman.
Cathcart, L. R. (1989), “Curriculum Authentic Discourse and the Survival English”, TESOL Quarterly, vol. 23, no. 1.
Cunningsworth, A. (1995), Choosing Your Coursebook, Heinemann.
Dörnyei, Z. (2007), Research Methods in Applied Linguistics, Oxford University Press.
Dudley-Evans, T. and M. St. John (1998), Developments in ESP. A Multi-Disciplinary Approach, Cambridge University Press.
Ellis, R. (1997), “The Empirical Evaluation of Languageteaching Materials”, ELT Journal, vol. 51, no. 1.
Giddens, A. (1999), Runaway World: Risk, Hong Kong, Reith Lectures.
Hewings, M. and T. Dudley-Evans (1996), Evaluation and Course Design in EAP, Hemel Hempstead: Phoenix ELT.
Hutchinson, T. and E. Torres (1994), “The Textbook as Agent of Change”, ELT Journal, vol. 48, no. 4.
Kilickaya, F. (2004), “Guidelines To Evaluate Cultural Content in Textbooks”, The Internet TESL Journal, vol. 10, no. 12.
Kramsch, C. (1998), Language and Culture, Oxford University Press.
Lee, K-Y. (2009), “Treating Culture: What 11 High School EFL Conversation Textbooksin South Korea Do?”, English Teaching: Practice and Critique, vol. 8, no. 1.
Liu, K. (2016), “Prioritizing Criteria for Evaluating Cultural Contents in EFL Textbooks Through APH”, Journal of Language Teaching and Research, vol. 7, no. 5.
Richards, J. C. (2001), Curriculum Development in Language Teaching, Cambridge University Press.
Richards, J. C. and T. S. Rodgers (2001), Approaches And Methods in Language Teaching, Cambridge University Press.
Wei, Y. (2005), “Integrating Chinese Culture with TEFL in Chinese Classroom”, Sino-US English Teaching, vol. 2, no. 7.
Yule, G., T. Matthis, and M. Hopkins (1992), “On Reporting What Was Said”, ELT Journal, vol. 46, no. 3.