آذرپرند، سهراب (1395)، «بررسی و نقد کتاب ژاپنی برای همه، سطح مقدماتی»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ش 16.
آذرپرند، سهراب (1398)، «نقد مجموعة کتابهای بیایید زبان ژاپنی بیاموزیم!»، پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، س 19، ش 6.
رضی، احمد (1388)، «شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی»، مجلة سخن سمت، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ش 21.
مرادی، فرزانه (1399)، «بررسی و نقد مجموعة ماروگوتو، نیهونُ کُتُبا تو بونکا»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، س 20، ش 8.
منصوریان، یزدان (1392)، «صد ویژگی کتـابهـای دانـشگاهی کارآمـد و اثـربخش»، پـژوهش و نگارش کتب دانشگاه، ش 29.
Abo, Suzuna and Takashi Kyoko and Naito Yuko (2014), “Kokunai gai no Nihongo Kyōiku Kikan ni okeru Shokyū Nihongo Kyōzai no Jittai Chōsa/ Nīzu to Chōsa to Kekka Bunseki”: Kansai Gaikokugo Daigaku ryūgakusei Bekka, Nihongo kyōikū Ronshū, 24.
Banno, Ikeda (eds.) (2011), Genki, an Integrated Course in Elementary Japanese, no Nihongo Shokyu, Tokyo: The Japan Times Publication.
Brown, H. D. (1994), Principles of Language Learning and Teaching, Boston: Prentice Hall Regents.
Manabō Nihongo; Textbook Ad hoc for Japanese Language Education (2005), vol. 1-6, Tokyo: Senmon Kyouiku Publishing Co Ltd.
Marugoto, Nihon no Kotoba to Bunka; Marugoto: The Language and Culture of Japan (2013-2017), vol. 1-9, the Japan Foundation, Tokyo: Sanshūsha Publishing.
Minnano Nihongo; Japanese for All (1998), nol .2, Tokyo: Surienetwork Publishing, National Standards in Foreign Language Education Project (1996), Standards for Foreign Language in the 21st Century, Yonkers, NY: Author.
Ono, Yū (2017), “Genki ga Mezashita Mono”, in: Tsukuba University CEGLOC Japanese Language/ Distance Learning of Japanese Education Center Symposium.