اسکات، لوپز (1391)، ساختار اجتماعی، ترجمۀ سهیل صفاری، تهران: آشیان.
الگار، حامد (1359)، نقش روحانیت پیشرو در جنبش مشروطیت، ترجمۀ ابوالقاسم سری، تهران: توس.
بیگدلو، رضا (1380)، باستانگرایی در تاریخ معاصر ایران، تهران: مرکز.
حائری یزدی، عبدالهادی (1364)، تشیع و مشروطیت، تهران: امیرکبیر.
حسینیزاده، محمدعلی (1386)، اسلام سیاسی در ایران، قم: دانشگاه مفید.
راوندی، مرتضی (1383)، سیر فرهنگ و تاریخ تعلیم و تربیت در ایران و اروپا، تهران: نگاه.
رجایی، فرهنگ (1372)، اندیشۀ سیاسی در شرق باستان، تهران: قومس.
سلماسزاده، محمد (1395)، «الگوی ژاپنی پیشرفت در آثار تاریخی پیشامشروطۀ ایران»، دوفصلنامۀ تاریخنامۀ ایران بعد از اسلام، دورۀ 6، ش 12.
سمیعی گیلانی، احمد (1395)، نگارش و ویرایش، تهران: سمت.
سیدمن، استیون (1392)، کشاکش آرا در جامعهشناسی، ترجمۀ هادی جلیلی، تهران: نی.
کاتوزیان، محمدعلی (همایون) (1395)، ایران جامعۀ کوتاهمدت و سه مقالۀ دیگر، تهران: نی.
مارتین، ونسا (1396)، ایران بین ناسیونالیسم اسلامی و سکولاریسم، ترجمۀ محمدابراهیم فتاحی، تهران: نی.
محیطمافی، هاشم (1363)، مقدمات مشروطیت، بهکوشش مجید تفرشی و جواد جانفدا، تهران: فردوسی.
Furlong, P. and D. Marsh (2002), “A Skin not a Sweater: Ontology and Epistemology in Political Science”, in: Theory and Methods in Political Science, Palgrave Macmillan.
Rorty, Richard )1991(, Contingency, Irony, and Solidarity, Cambridge:Cambridge University Press.