Document Type : Research

Authors

1 PhD Graduate in Business Management, Faculty of Management and Accounting, Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran

2 Assistant Professor, Department of Public Administration, Payame Noor University, Tehran, Iran

3 PhD Student in Business Management, Payame Noor University, Tehran, Iran

Abstract

Critique of academic books causes due care to be taken in their proper organization. Accordingly, the purpose of this article is to critique the book of The Basics of Neuroleadership: Organizational Leadership by Neuroscience, by Kiumars Ahmadi and published in 2018 by the Termed Press. The method of evaluation and critique of this work is citation-analytical and in accordance with the model proposed by the Council for the Study of Humanities Texts and Books in the framework of general introduction, form and content study of the work. According to the findings, the strengths of the book include the innovation in the subject and its interdisciplinary and typography, quality of printing, the content congruence with the principles and Foundations of religion and Islam. Shortcomings of this book includes that the text is not that much fluent and eloquent. There are some necessary headlines completely missed in the text. Overall, in spite of its Excellency, the book is needed to be revised and edited in order to be applied as an educational textbook.

Keywords

Main Subjects

احمدی، کیومرث (1397)، مبانی نورولیدرشیپ: رهبری سازمانی براساس علوم اعصاب، تهران: ترمه.
حسینی، سیدمحمدحسین (1397)، «نقدی بر کتاب رویکردهای نظری و عملی تدوین برنامه‌های درسی در آموزش عالی»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، ش 43.
حسینی، سیدمحمدحسین (1399). «نقدی بر کتاب برنامۀ درسی در دورۀ متوسطه»، پژوهش‌نامۀ انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی، س 10، پیاپی 20.
سمیعی گیلانی، احمد (1392)، نگارش و ویرایش، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت).
شاکری، المیرا (1400)، الگوی نقش مدل‌های ذهنی مدیران در مدیریت ریسک منابع ‌انسانی شرکت‌های دانش‌بنیان، رسالۀ دکتری، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
صادقی فسایی، سهیلا و ایمان عرفان‌منش (1394)، «مبانی روش‌شناختی پژوهش اسنادی در علوم اجتماعی»، را‌ه‌برد فرهنگ، پیاپی 29.
صمدی، پروین (1399)، «نقدی بر کتاب روش‌ها و فنون تدریس»، پژوهش‌نامۀ انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی، ش 10.
عبداللهی، حسین (1399)، «نقد و تحلیل محتوای کتاب راه‌نمای تدریس در دانشگاه‌ها»، پژوهش‌نامۀ انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی، ش 10.
قاسمی، حمید (1399)، «نقد کتاب مبانی بازاریابی ورزشی»، پژوهش‌نامۀ انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی، ش 10.
قدیری، ارژنگ، آندرئاس هابرماشر، و پترس تئو (1395)، نورولیدرشیپ: سهم مغز در رهبری کار و کسب، ترجمۀ حسین وظیفه‌دوست و پرویز درگی، تهران: بازاریابی.
نوروزی، احد (1395)، بررسی ارتباط شاخص‌های الکتروانسفالوگرافی با مهارت‌های روانی و اضطراب در ژیمناستیک‌کاران نخبه و غیرنخبه، پایان‌نامۀ کارشناسی‌ ارشد، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
همدانی، مصطفی (1393)، «نقد کتاب ارتباط‌شناسی»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، پیاپی 33.
هوشمند، ریحانه (1397)، تفاوت رهبران استراتژیک تحول‌گرا و غیرتحول‌گرا براساس تصویر عصب‌شناختی با بهره‌گیری از نوروساینس، پایان‌نامۀ کارشناسی ‌ارشد، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
 
Badenhorst, C. (2015), Identifying and Managing the Impact of Neuro Leadership during Organisational Change, Master’s Thesis.
Balthazard, P. A. et al. (2012), “Differentiating Transformational and Non-Transformational Leaders on the Basis of Neurological Imaging”, Leadership Quarterly, vol. 23, no. 2.
Becker. W. J., R. Cropanzano, and A. G. Sanfey (2011), “Organizational Neuroscience: Taking Organizational Theory Inside the Neural Black Box”, Journal of Management, vol. 37, no. 4.
Butler, M. J. R. et al. (2016), “How Organizational Cognitive Neuroscience Can Deepen Understanding of Managerial Decision-Making: A Review of the Recent Literature and Future Directions”, International Journal of Management Reviews, vol. 18.
Doppelmayr, M., T. Finkenzeller, and P. Sauseng (2008), “Frontal Midline Theta in the Pre-Shot Phase of Rifle Shooting: Differences between Experts and Novices”, Neuropsychologia, vol. 46, no. 5.
Ghadiri, A., A. Habermacher, and T. Peters (2012), Neuroleadership: A Journey Through the Brain for Business Leaders, Springer Science & Business Media.
Gocen, A. (2021), “Neuroleadership: A Conceptual Analysis and Educational Implication”, International Journal of Education in Mathematics, Science, and Technology (IJEMST), vol. 9, no. 1.
Jack, A. I. et al. (2017), “Pitfalls in Organizational Neuroscience: A Critical Review and Suggestions for Future Research”, Organizational Research Methods, DOI:
10.1177/1094428117708857.
Kuhlmann, N. and C. A. Kadgien (2018), “Neuroleadership: Themes and Limitations of an Emerging Interdisciplinary Field”, Healthcare Management Forum, vol. 31, no. 3, DOI: 10.1177/0840470417747004.
Ringleb, A. and D. Rock (2008), “The Emerging Field of Neuroleadership”, Neuro Leadership Journal, no. 1.
Rock, D. and A. Ringleb (2013), Handbook of Neuro Leadership, Scotts Valley, CA: Create Space Independent Publishing Platform.
Senior, C. et al (2007), “Mapping the Mind for the Modern Market Researcher”, Qualitative Market Research: An International Journal, vol. 10, no. 2.
Teacu, A. M. et al. (2020), “Neuromanagement: The Scientific Approach to Contemporary Management”, in: Proceedings of the International Conference on Business Excellence, vol. 14, no. 1.
Zwaan, L. A., D. Aiken, R. Viljoen (2019), “The Role of Neuroleadership in Work Engagement”, SA Journal of Human Resource Management, vol. 17, no. 1.