احمدیصفا، محمد و دیگران (1397)، «ارزیابی کتاب آموزش زبان انگلیسی پایة اول دورة متوسطة اول (پراسپکت یک)»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س ۱۸، پیاپی 60.
حاجیرستملو، قدرت (1384)، «سیری در تحولات آموزش زبان انگلیسی برای اهداف ویژه (ESP)»، مجلة دانشکدة علوم انسانی، س 14، پیاپی 58.
حسینی، آرش و رضا پیشقدم (1384)، سبکهای غالب یادگیری در زبان انگلیسی در زبانآموزان ایرانی، مشهد: دانشگاه مشهد.
خیرآبادی، رضا و سیدبهنام علویمقدم (1398)، «فرصتها و چالشهای فراروی آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزش رسمی ایران»، پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، س 9، ش 1.
رحیمینژاد، ویدا (1396)، «نقدی بر کتاب انگلیسی برای رشتة آموزشوپرورش تطبیقی: آموزشوپروش ابتدایی و آموزشوپرورش پیش دبستانی»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س ۱۷، پیاپی 49.
رمضانی، احمد و پیوند میهندوست (1397)، «نقدی بر کتاب زبان انگلیسی پایة نهم ویژة دانشآموزان کمتوان ذهنی»، نقدنامه زبانهای خارجی، س 1، ش 2.
روحانی، علی و مریم فرهنگجو (1395)، «نقد و ارزیابی کتاب زبان انگلیسی عمومی دانشگاه پیام نور»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، پیاپی 38.
زندمقدم، امیر و آریا رحیمی گلخندان (1394)، «بررسی و نقد کتاب زبان انگلیسی پایة هفتم از دیدگاه طرح درس فعالیتمحور»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 15، پیاپی 36.
سودمندافشار، حسن (1394)، «بررسی و نقد کتاب زبان انگلیسی پایة اول دورة اول متوسطه با تکیه بر جنبههای تحلیل گفتمان انتقادی: نمود جنسیت و قدرت»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 15، پیاپی 36.
طاهرخانی، رضا، رحیمه کاربخش راوری، و رباب زمانی جمشیدی (1397)، «نقد کتاب انگلیسی برای دانشجویان رشتة جامعهشناسی»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 18، پیاپی 60.
طاهرخانی، رضا و دیگران (1396)، «نقد و بررسی کتاب جدید زبان انگلیسی پایة دهم در سطح ملی»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 17، پیاپی 50.
قنسولی، بهزاد و رضا پیشقدم (1389)، «نقدی بر کتب زبان انگلیسی برای مقاصد خاص (بررسی زبان عمومی دانشگاه فردوسی مشهد)»، فصلنامة مطالعات زبان و ترجمه، س ۱، ش 3.
محمودی، محمدهادی (1397)، «نقدی بر کتاب انگلیسی برای دانشجویان رشتۀ مهندسی»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 18، پیاپی 60.
محمودی، محمدهادی و محمد احمدیصفا (1393)، «ارزش یابی الگو ـ محور کتابهای انگلیسی برای اهداف خاص (ESP)»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 14، پیاپی 32.
محمودی، محمدهادی و محمد مرادی (1394)، «بررسی و نقد کیفی کتاب زبان انگلیسی پایة اول دورة اول متوسطه (هفتم) با تأکید بر روششناسی آموزش زبان خارجی»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 15، پیاپی 36.
ناشر، اکرم (1398)، انگلیسی برای دانشجویان رشتة طراحی پارچه و لباس و تکنولوژی دوخت، تهران: سمت.
Brown, J. D. (1995), The Elements of Language Curriculum, New York: Heinle & Heinle Publishers.
Cunningsworth, A. (1995), Choosing Your Coursebook, Oxford: Macmillan Publishers Limited.
Dudley-Evans, T. and M. J. St John (1998), Developments in English for Specific Purposes: A Multidisciplinary Approach, Cambridge: Cambridge University Press.
Hutchinson, T. (1987), “What’s Underneath?: An Interactive View of Materials Evaluation”, in: ELT Textbooks and Materials: Problems in Evaluation and Development, L. E. Sheldon (ed.), London: Modern English Publications/ The British Council.
Hutchinson, T. and A. Waters (1987), English for Specific Purposes: A Learning-Centered Approach, Cambridge: Cambridge Univercity Press.
Hutchinson, T. and E. Torres (1994), “The Textbook as Agent of Change”, ELT Journal, vol. 48, no. 4.
Karimi A. (2004), “An Evaluation of a Preparatory English Courses, Books 1&2: An EAP Coursebook Evaluation”, FLT Journal, vol. 24-28.
Littlejohn, A. (2011), “The Analysis of Language Teaching Materials: Inside the Trojan Horse”, in: Material Development in Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press.
Rezaee, P. and A. Hashemi (2017), “English Textbook Evaluation in EFL Classroom: A Critical Approach”,in: International TELLSI Conference, Iran: Islamic Azad University, Roudehen Branch.
Richard, J. C. (2001), Curriculum Development in Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press.
Sadiku, L. M. (2015), “The Importance of Four Skills Reading, Speaking, Writing, Listening in a Lesson Hour”, European Journal of Language and Literature Studies, vol. 1, no. 1.
Sangwine, S. J. and R. E. Horne (1998), The Color Image Processing Handbook, United Kingdom: University of Reading.
Sheldon, L. E. (1988), “Evaluating ELT Textbooks and Materials”, ELT Journal, vol. 42, no. 4.
Tomlinson, B. (1996), Materials Development in Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press.
Tomlinson, B. (2003), Developing Materials for Language Teaching, London: Continuum Press.