ابراهیمزاده، عیسی (1392)، فلسفۀ تربیت، تهران: دانشگاه پیام نور.
ابوالمحمد، عیسی (1368)، مبانی علم سیاست، تهران: قوس.
اکبری شلدره، فریدون (1399 الف)، فارسی اول دبستان، تهران: وزارت آموزش و پرورش.
اکبری شلدره، فریدون (1399 ب)، فارسی پنجم دبستان، تهران: وزارت آموزش و پرورش.
اکبری شلدره، فریدون (1399 ج)، فارسی سوم دبستان، تهران: وزارت آموزش و پرورش.
اکبری شلدره، فریدون و معصومه نجفی پازوکی (1399)، فارسی چهارم دبستان، تهران: وزارت آموزش و پرورش.
حجتی، سیدمحمدباقر (1385)، اسلام و تعلیم و تربیت، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
حسینی دهشیری، افضلالسادات (1394)، نگرشی به تربیت اخلاقی از دیدگاه اسلام، تهران: سازمان تبلیغات اسلامی.
رفیعی، بهروز (1394)، آرای دانشمندان مسلمان در مبانی تعلیم و تربیت، ج 4، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
رهنمایی، احمد و ابوالفضل خوشاخلاق (1399)، «تحلیل محتوای کیفی کتابهای فارسی دورۀ ابتدایی از منظر ارزشهای اجتماعی سند تحول آموزش و پرورش»، مجلۀ معرفت، س 29، ش 7، پیاپی 274، 75-85..
طباطبایی، مینو (1397)، «بررسی مؤلفههای تربیت سیاسی در کتابهای درسی مطالعات اجتماعی دورۀ ابتدایی»، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، س 26، ش 40، 119-136.
عمید، حسن (1362)، فرهنگ فارسی عمید، تهران: امیرکبیر.
قاسمپور مقدم، حسین و دیگران (1399 الف)، فارسی دوم دبستان، تهران: وزارت آموزش و پرورش.
قاسمپور مقدم، حسین و دیگران (1399 ب)، فارسی ششم دبستان، تهران: وزارت آموزش و پرورش.
قاسمیزاد، علیرضا و فاطمه اسداللهی (1395)، «تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم براساس مؤلفههای سند تحول بنیادین (هویت ملی، اخلاق، آداب، و مهارتهای زندگی)»، پژوهش و برنامهریزی درسی، دورۀ 13، ش 50، 79-88.
گودرزی، ابوالفضل (1392)، «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، فلسفه و جایگاه تربیت بدنی»، رشد آموزش تربیت بدنی، ش 46، 32-34.
مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران (1390)، تهران: دبیرخانۀ شورای عالی آموزش و پرورش.
مطهری، مرتضی (1398)، تعلیم و تربیت در اسلام، تهران: صدرا.
وفایی، رضا، سیفالله فیضالهی قمشی، و احمد طالعیفرد (1396)، «بررسی میزان توجه به ساحتهای ششگانۀ تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کتابهای درسی مطالعات اجتماعی دورۀ ابتدایی»، فصلنامۀ مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، س 2، ش 2، پیاپی 3.