اسمارت، بری (1389)، میشل فوکو، ترجمۀ لیلا جوافشانی، تهران: کتاب آمه.
برنز، اریک (1381)، میشل فوکو، ترجمۀ بابک احمدی، تهران: ماهی.
جلائیپور، حمیدرضا و جمال محمدی (1387)، نظریههای متأخر جامعهشناسی، تهران: نی.
خادمالفقرایی، مهوش و مسعود کیانپور (1395)، «تحلیل گفتمان فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو با تمرکز بر داغ ننگ ناشی از تقابل سنت و مدرنیته»، فصلنامۀ زن در فرهنگ و هنر، دورۀ 8، ش4، 443-453.
ساکس، لئونارد (1398)،
عامل جنون نیچه چه بود، ترجمۀ عبدالحسین عادلزاده.
سیدمن، استیون (1390)، کشاکش آرا در جامعهشناسی، ترجمۀ هادی جلیلی، تهران: نی.
شعیری، حمیدرضا ( ۱۳۸۵ )، تجزیهوتحلیل نشانۀ معناشناختی گفتمان، تهران: سمت.
فرکلاف، نورمن (1389)، تحلیل گفتمان انتقادی، ترجمۀ روحالله قاسمی، تهران: اندیشۀ احسان.
فرقانی، محمدمهدی و جمالالدین اکبرزاده جهرمی (1390)، «ارائۀ مدلی برای تحلیل گفتمان انتقادی فیلم»، فصلنامۀ مطالعۀ فرهنگ ـ ارتباطات، س 12، ش 16، 130-156.
فوکو، میشل (1383)، اراده به دانستن، ترجمۀ افشین جهاندیده و نیکو سوخوش، تهران: نی.
لیدر، دارین (1398)، جنون چیست، ترجمۀ نهاله مشتاق، تهران: ارجمند.
گافمن، اروینگ (1386)، داغ ننگ، چارهاندیشی برای هویت ضایعشده، ترجمۀ مسعود کیانپور، تهران: مرکز.
عبداللهی، حمید، اکبر پیری، و منصور موقر نربین (1390)، «داغ ننگ و هویت اجتماعی: بررسی موردی عوامل اجتماعی داغننگزننده بر افراد دارای معلولیت جسمانی آشکار در شهر رشت»، فصلنامۀ بررسی مسائل اجتماعی ایران، ش 5- 6، 195-221.
فوکو، میشل (1381)، تاریخ جنون، ترجمۀ فاطمه ولیانی، تهران: هرمس.
نامداری، اسما (1398)، «تحلیل گفتمان انتقادی فیلم عصبانی نیستم با رویکرد فرکلاف»، فصلنامۀ پژوهشهای نقد ادبی و سبکشناسی، ش 3، 163-182.
نیچه، فردریش (1399)، سپیدهدمان، ترجمۀ علی عبدالهی، تهران: مصدق.
Albee G. and K. Ryan (2018), “An Overview of Primary Prevention”, Journal of Mental Health, vol. 7, 441-449.
Bruce G. and C. Phelan (2019), “Conceptualizing Stigma”, Journal Annual Review of Sociology, vol. 27, 363-385.
Bambra, G. (2014), “A Sociological Dilemma: Race, Segregation and US Sociology”, Journal Current Sociology, vol. 62, 472-492.
Bresnahan, M. and J. Zhuang (2016), “Detrimental Effect of Community-Based Stigma”, Journal American Behavioural Scientist, vol. 60, 1283-1292.
Casey, B. (2019), “Meanings of Madness: A Literature Review”, Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing, vol. 10, 9–89.
Crowe, M. (1998), “The Power of the Word: Some Post-Structural Considerations of Qualitative Approaches in Nursing Research”, Journal of Advanced Nursing, vol. 28, 339–344.
Dijk, A. (2019), “Principles of Critical Discourse Analysis”, Journal Discourse & Society, vol. 4, no. 2, 249-283.
Friedrich, A. (1999), Gramophone, Film, Typewriter, Amazon: Stanford University Press.
Goffman, E. (2005), Interaction Ritual: Essays in Face-to-Face Behavior, New Jersey: New Brunswick.
Kusow, A. (2014), “Contesting Stigma: On Goffman's Assumptions of Normative Order”,
Journal Symbolic Interaction, vol. 27, no. 2, 179-197.
Kim, K. (2003), Order and Agency in Modernity: Talcott Parsons, Erving Goffman, and Harold Garfinkel, NewYork: State University of New York Press.
Kemper, T. (2011), Status, Power and Ritual Interaction: A Relational Reading of Dur-kheim, Goffman, and Collins, Status: Routledge.
Lemke, T. (2011), “An Indigestible Meal? Foucault, Governmentality and State Theory”, Distinction Journal of Social Theory, vol. 8, no. 2, 43-64.
Martin, J. (2015), “What is Ideology”, Journal Sociology, vol. 7, no. 7, 9-31.
Patrick Allen, Michael and Anne E. Lincoln (2014), “Critical Discourse and the Cultural Consecration of American Films”, Journal Social Forces, vol. 8, no. 3, 871–894.
Spierenburg, P. (2004), “Punishment, Power, and History: Foucault and Elias”,
Journal Social Science History,
vol. 28, no. 4, 607-636
Tremain, Sh. (2006), “Foucault and the Government of Disability, Scandinavian”,
Journal of Disability, vol. 8, no. 1, 75-77.
Thompson, J. (2011), “Resituating Erving Goffman: From Stigma Power to Black Power”, Journal Social Science & Medicine, vol. 103, 1–6.
Trevino, A. (2003), Goffman's Legacy, Lanham: Md: Rowman & Littlefield Publishers.
Yanyan, Y. and Z. Delu (2012), “Social Semiotic Approach to the Multimodal Discourse Analysis of a Film Poster”, Journal of Jining University, vol. 2, no. 20.