زبانهای خارجی
سید محمدرضا عادل؛ فاطمه طالبیان
دوره 15، شماره 36 ، آبان 1394، ، صفحه 133-158
چکیده
کتاب زبان انگلیسی (پایة هفتم) کتابی است که بهتازگی برای فراگیران زبان انگلیسی طراحی و منتشر شده است. هدف نویسندگان بومی کردن محتوا، شکل، و تصاویر این کتاب بر اساس فرهنگ ایرانی است. هدف این تحقیق تجزیه و تحلیل تصاویر کتاب از منظر دانشآموزان ترک، فارس، و کرد (کرمانج) است. ابزار استفادهشده در این تحقیق پرسشنامه است که از طریق محققان ...
بیشتر
کتاب زبان انگلیسی (پایة هفتم) کتابی است که بهتازگی برای فراگیران زبان انگلیسی طراحی و منتشر شده است. هدف نویسندگان بومی کردن محتوا، شکل، و تصاویر این کتاب بر اساس فرهنگ ایرانی است. هدف این تحقیق تجزیه و تحلیل تصاویر کتاب از منظر دانشآموزان ترک، فارس، و کرد (کرمانج) است. ابزار استفادهشده در این تحقیق پرسشنامه است که از طریق محققان طراحی و اعتباربخشی شده و[1] شامل مصاحبهای نیمهآزاد (semi-structured) است. 182 دانشآموز (77 دانشآموز ترک، 57 دانشآموز فارس، و 48 دانشآموز کرد) در این تحقیق شرکت کردند. با استفاده از آزمون خی دو و تجزیه و تحلیل نتایج نشان داده شد که برخی از تصاویر بهدرستی انتخاب نشدهاند و تفاوتهایی در فهم، تفسیر معنا، و هدف آن تصاویر در دانشآموزان دیده شد. میتوان اینگونه نتیجهگیری کرد که به هنگام انتخاب تصاویر بهتر است به خردهفرهنگهای ایرانی هم توجه شود.