علوم تربیتی
نقدی بر کتاب مقدمات تکنولوژی آموزشی

کاظم دلروز؛ حسن قراباغی

دوره 23، شماره 3 ، آذر 1402، ، صفحه 29-55

https://doi.org/10.30465/crtls.2023.39404.2460

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف نقد کتاب «مقدمات تکنولوژی آموزشی» تالیف دکتر خدیجه علی آبادی انجام شد. در این راستا با استفاده از روش پژوهش نقادی آموزشی، کتاب مورد نظر تالیف خدیجه علی آبادی چاپ شانزدهم سال 1399، مورد نقد قرار گرفت. ابزار گردآوری داده ها، کاربرگ نقد کتاب درسی دانشگاهی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی بود که پس از دریافت و تکمیل  ...  بیشتر

علوم تربیتی
تحلیل انتقادی کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی

اکبر مؤمنی راد؛ سید عبدالله قاسم تبار؛ مریم پورجمشیدی

دوره 23، شماره 3 ، آذر 1402، ، صفحه 83-113

https://doi.org/10.30465/crtls.2023.36509.2260

چکیده
  هدف پژوهش حاضر نقد و بررسی کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی، تألیف دکتر هاشم فردانش می­باشد. بدین جهت دو بعد شکلی و محتوایی کتاب به شیوه­ی تحلیلی – اسنادی مورد واکاوی قرار گرفته است. رعایت قواعد نگارشی و املایی، روان بودن متن، واژه­نامه انگلیسی – فارسی و نمایه موضوعی را می­توان از امتیازات ظاهری اثر مذکور دانست. با این­حال ...  بیشتر