آقازاده، احمد (1383)، آموزشوپرورش تطبیقی، تهران: سمت.
جانسون، بروک و کریستنسن لاری (1391)، روش پژوهش در علومتربیتی: کمی، کیفی، و آمیخته، ترجمة علیاکبر خسروی بابادی، کامبیز پوشنه، و محرم آقازاده، تهران: آییژ.
محسنپور، بهرام (1393)، آموزشوپرورش تطبیقی: رویکردها، روشها، و اصول، تهران: سمت.
معدندار آرانی، عباس و لیدا کاکیا (1394)، آموزشوپرورش تطبیقی: چشماندازهای نوین، تهران: آییژ.
میرزامحمدی، محمدحسن (1393)، مقدمهای بر روششناسی پژوهش تطبیقی، تهران: آییژ.
Bray, M. (2002), “Comparative Education in East Asia: Growth, Development, and Contributions to the Global Field”,
Current Issues in Comparative Education, vol. 4, no. 2, <
http://www.tc.columbia.edu>.
Epstein, E. (2001), “The Problematic Meaning of ʻComparisonʼ in Comparative Education”, in: K. Kumpner (ed.), Comparative Education, ASHE Series, New York: Simon and Schuster.
Lamy, P. (2010),
Global Problems, Global Solution: Towards Better Global Governance, World Trade Organization, <
https://www.wto.org>.
Manzon, M. (2014), “Comparing Places”, in Mark Bray, Bob Adamson, and Mark Mason (eds.), Comparative Education Research: Approaches and Methods, Second Edition, Hong Kong: Springer and The University of Hong Kong.
Manzon, M. (2014), Comparative Education: The Construction of a Field, Hong Kong: The University of Hong Kong.
Masemann, V., M. Bray, and M. Manzon (2007), Common Interests, Uncommon Goals: Histories of the World Council of Comparative Education Societies and its Members, Hong Kong: Springer and The University of Hong Kong.
Wilson, D. N. (2003), “The Future of Comparative and International Education in a Globalised World”,
International Review of Education, vol. 49, <
http://citeseerx.ist.psu.edu>.