آریایینیا، مسعود (1388). درآمدی بر علوم انسانی انتقادی، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
ابراهیمی دینانی، غلامحسین (1375). منطق و معرفت درنظر غزالی، تهران: امیرکبیر
ادگار، اندرو و پیتر سجویک (1388). مفاهیم کلیدی در نظریۀ فرهنگی، برگردان ناصرالدین علی نقویان، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
پایا، علی (1396). گرهگشایی بهشیوۀ فیلسوفان و مهندسان، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی و انتشارات طرح نقد.
جوادی آملی، عبدالله (1395).
تسنیم: تفسیر قرآن کریم، تهیه و تنظیم از محمد صفایی، ج 10، تهران: نشر اسرا.
حسنی، حسن (1373). بررسی و داوری در مسائل اختلافی میان دو فیلسوف اسلامی خواجه نصیرالدین طوسی و امام فخر رازی، تهران: دانشگاه تهران.
حسنی، هاشم معروف (1379). شیعه دربرابر معتزله و اشاعره، ترجمۀ سیدمحمدصادق عارف، مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی.
ژیلسون، اتین (1375). نقد تفکر فلسفی غرب، تهران: دانشگاه تهران.
شرت، ایون (1387). فلسفۀ علوم اجتماعی قارهای، هرمنوتیک، تبارشناسی، و نظریۀ انتقادی (از یونان باستان تا قرن بیستویکم)، ترجمۀ هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
صدوق، علیبن بابویه (1403). معانیالاخبار، محقق و مصحح علیاکبر غفارى، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
عطار، احمد عبدالغفور (1377). مقدمۀ صحاح جوهری، ترجمۀ غلامرضا فدایی، تهران: کتابخانه، موزه، و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی.
فدائی، غلامرضا (1395). جستارهایی در هستیشناسی و معرفتشناسی، تهران: امیرکبیر.
قرآن کریم.
کاپلستون، فردریک (1387). تاریخ فلسفه (فیلسوفان انگلیسی از هابز تا هیوم)، ترجمۀ امیرجلالالدین اعلم، تهران: سروش.
مجلسی، محمدباقر (1403). بحار الانوار، لبنان: دارالتراث العربی.
نهجالبلاغه.
وستفال، ریچارد (1387). تاریخ پیدایش علم جدید، ترجمۀ عبدالحسین آذرنگ و رضا رضایی، تهران: نشر نی.
یثربی، یحیی (1388). تاریخ تحلیلی ـ انتقادی فلسفۀ اسلامی، تهران: سازمان انتشارات پژوهشکدۀ فرهنگ و اندیشۀ اسلامی.