ایزدی، صمد، محمود شارعپور، و مرضیه قربانی قهرمان (1388)، «بررسی نقش برنامۀ درسی پنهان در ایجاد نگرش به اقتدار»، مطالعات ملی، ش 3.
باوفا، داود و سعید صفایی موحد (1392)، «بهسوی فرانظریهای برای شناخت برنامۀ درسی پنهان»، فصلنامۀ پژوهش در برنامهریزی درسی، س 10، ش 10.
برزگری، علی و ایوب مهدیوند (1391)، «ارتباط بین آسیبهای جسمانی و روانی مدرسهای دانشآموزان»، رشد آموزش تربیت بدنی، ش 3.
بیانفر، فاطمه، حسن ملکی، علیاکبر سیف، و علی دلاور (1390)، «تبیین اثر برنامۀ درسی پنهان مدارس بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دورۀ راهنمایی بهمنظور ارائۀ مدل»، فصلنامۀ مطالعات برنامۀ درسی ایران، ش 37.
حداد علوی، رودابه، احمد عبدالهی، و امیدعلی احمدی (1386)، «برنامۀ درسی پنهان: پژوهشی در یادگیریهای ضمنی مدرسه؛ مورد: روحیۀ علمی»، فصلنامۀ تعلیم و تربیت.
رضوانفر، معصومهسلطان، یلدا دلگشایی، و حمیدرضا رضازاده (1390)، «تأثیر برنامۀ درسی پنهان بر رفتار تحصیلی هنرجویان رشتۀ تربیت بدنی»، رشد فنی و حرفهای، ش 2.
سبحانینژاد، مهدی و کاظم منافی شرفآباد (1390)، جامعهشناسی آموزش و پرورش (مبانی، رویکردها، سیر جامع نظریهها و حوزههای شاخص)، تهران: یسطرون.
سواری، مصطفی (1392)، «ورزش و اثرات روانی، اجتماعی و بدنی آن روی افراد»، رشد آموزش تربیت بدنی، ش 3.
صفایی موحد، سعید (1390)، واکاوی هنجارهای پنهان (برنامۀ درسی پنهان) مؤثر بر انتخاب استاد راهنما: یک مطالعۀ پدیدارشناختی، رسالۀ دکترا، تهران: دانشکدۀ علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی.
عابدی، احمد و مریر تاجی (1380)، «نقش برنامۀ درسی پنهان در شکلگیری شخصیت و رفتار دانشآموزان»، فصلنامۀ آموزه، ش 9.
علیخانی، محمدحسین و محمود مهرمحمدی (1384)، «بررسی پیآمدهای قصدنشده (برنامۀ درسی پنهان) ناشی از جو اجتماعی مدارس دورۀ متوسطۀ شهر اصفهان و ارائۀ راهکارهایی برای کاهش پیآمدهای منفی آن»، دوماهنامۀ دانشور رفتار.
فلاح، وحید، ابوالقاسم بریمانی، کیومرث نیاز آذری، همایون مؤتمنی، و هیلدا مهدوی (1391)، «بررسی نقش مؤلفههای برنامۀ درسی پنهان بر یادگیری دانشآموزان در مدارس متوسطه»، پژوهشگر (مدیریت)، ش 9.
گوردون، رابرت (1375)، «برنامۀ درسی پنهان»، ترجمۀ محمد داوودی، فصلنامۀ حوزه و دانشگاه.
مالکی، ابراهیم (1392)، «آثار روانی تربیت بدنی: بررسی رابطۀ کاهش ناراحتیهای روانی با فعالیتهای بدنی»، فصلنامۀ رشد آموزش تربیت بدنی، ش 1.
ملکی، حسن (1381)، برنامهریزی درسی (راهنمای عمل)، تهران: مدرسه.
مهرمحمدی، محمود (1389)، برنامۀ درسی، نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها، تهران: سمت.
Fernandez-Balboa, J. M. (1993), “Sociocultural Characteristics of the Hidden Curriculum in Physical Education”, Quest, vol. 45 (2).
Hendry, L. B., and J. Welsh (1981), “Aspects of the Hidden Curriculum: Teachers' and Pupils' Perceptions in Physical Education”, International Review of Sport Sociology, vol. 16 (4).
Zhengdong, G. (2013), “The Method to Make Hidden Curriculum of Physical Education Explicitly”, in: Measuring Technology and Mechatronics Automation (ICMTMA), Fifth International Conference on, IEEE.