آشوری، داریوش (1392)، فرهنگ علوم انسانی، ویراست سوم، تهران: مرکز.
فتوحی رودمعجنی، محمود (1387)، نظریة تاریخ ادبیات، با بررسی انتقادی تاریخ ادبیاتنگاری در ایران، تهران: سخن.
فتوحی رودمعجنی، محمود (1393)، آیین نگارش مقالة علمیـ پژوهشی، ویراست سوم، تهران: سخن.
محمدی، محمدهادی و زهره قایینی (1380)، تاریخ ادبیات کودکان ایران، ج 1، تهران: چیستا.
محمدی، محمدهادی و زهره قایینی (1381)، تاریخ ادبیات کودکان ایران، ج 1، تهران: چیستا.
محمدی، محمدهادی و زهره قایینی (1393)، تاریخ ادبیات کودکان ایران، ج 8، 9، و 10، تهران: چیستا.
Kuhn, Thomas S. (1996), The Structure of Scientific Revolutions, 3rd edition, Chicago and London: University of Chicago Press.
Nikolajeva, Maria (2014), Reading for Learning Cognitive Approaches to Children’s Literature, Amsterdam/ Philadelphia: John Benjamins.