توسلی، غلامعباس (1384)، جامعهشناسی و آموزش و پرورش، تهران: علم.
چلبی، مسعود (1375)، جامعهشناسی نظم، تهران: نشر نی.
رضی، احمد (1388)، «شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی»، فصلناﻣﺔ سخن سمت، ش 21.
سمیعی، احمد (1378)، نگارش و ویرایش، تهران: سمت.
شارعپور، محمود و محمدرضا سلیمانی بشلی (1390)، «چالشهای علوم اجتماعی در ایران»، دوفصلنامة جامعهشناسی آموزش و پرورش، ش 1.
قانعی راد، محمدامین و حسین ابراهیمآبادی (1389)، «ﺗﺄثیر ساختار اجتماعی آموزش بر عملکرد دانشجویان»، فصلنامة انجمن آموزش عالی ایران، س 2، ش 4، بهار.
کاردان، علیمحمد (1382)، «نقش کتاب دانشگاهی و ویژگیهای آن»، فصلناﻣﺔ سخن سمت، ش 10.
کوزر، لوییس (1372)، زندگی و اندیشة بزرگان جامعهشناسی، ترجمة محسن ثلاثی، تهران: علمی.
کوزر، لوییس و برنارد روزنبرگ (1378)، نظریههای بنیادی جامعهشناختی، ترجمة فرهنگ ارشاد، تهران: نشر نی.
نولان، پاتریک و گرهارد لنسکی (1380)، جامعههای انسانی، ترجمة ناصر موفقیان، تهران: نشر نی.
محسنی، منوچهر (1390)، مقدمات جامعهشناسی، تهران: دوران.
مایرز، چت (1374)، آموزش تفکر انتقادی، ترﺟﻤﺔ خدایار ابیلی، تهران: سمت.
متین، پیمان (1383)، «کتاب درسی معیار در انگلستان و ویژگیهای آن»، فصلناﻣﺔ سخن سمت، ش 97.
موریش، ایور (1373)، درآمدی به جامعهشناسی تعلیم و تربیت، ترجمة غلامعلی سرمد، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
Altbach, P. G. (1988), “Comparative Studies in Higher Education: Postlethwaite”, The Encyclopedia of Comparative Education and National System of Education, Oxford: Pergamon.
Ashley, B. J. (1969), An Introduction to the Sociology of Education, London: MacMillan.
Jencks, Cristopher et al. (1983), “The Wisconsin Model of Status Attainment”, Journal of Sociology of Education, no. 56.
Stark, J. S. et al. (1997), “Program and Level Curriculum Development Research in Higher Education”, Journal of Research in higher Education, vol. 38.
Saha, L. J. (1997), “Aspirations and Expectations of Students”, L. J. Saha (ed.), International Encylopedia of the Sociology of Education, Oxford: Pergamon.