قرآن کریم.
ابوالبرکات بغدادی (1373)، المعتبر فىالحکمة، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
آرامبراستر بی. بی. و تی. اچ. آندرسون (1372)، «تحلیل کتاب درسی»، ترجمۀ هاشم فردانش، فصلنامۀ تعلیم و تربیت، ش 33.
آرمند، محمد (1384)، «ملاحظاتی در نگارش متون درسی»، سخن سمت، ش 14.
آریانپور کاشانی، منوچهر (1385)، فرهنگ انگلیسی به فارسی، تهران: شرکت نشر الکترونیکی و اطلاعرسانی جهانرایانه.
ببی، ارل (1385)، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، ج 1، ترجمۀ رضا فاضل، تهران: سمت.
ببی، ارل (1391)، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، ج 2، ترجمۀ رضا فاضل، تهران: سمت.
بیابانگرد، اسماعیل (1386)، روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، ج 1، تهران: دوران.
حافظنیا، محمدرضا (1386)، مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران: سمت.
خوانساری، محمد (1376)، منطق صوری، تهران: آگاه.
دلاور، علی، (1386 الف)، روشهای آماری در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: دانشگاه پیامنور.
دلاور، علی (1386 ب)، روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران، دانشگاه پیامنور.
دلاور، علی (1397)، مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران: رشد.
رازی، قطبالدین (بیتا)، شرح مطالع الانوار فى المنطق، قم: انتشارات کتبى نجفى.
رضی، احمد (1387)، «شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی»، در: کتاب درسی دانشگاهی (مجموعهمقالات همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی)، ج 2، تهران: سمت.
رفیعپور، فرامرز (1387)، کندوکاوها و پنداشتهها، تهران: شرکت سهامی انتشار.
ریاضی، عبدالمهدی (1387)، «چهارچوب مرجع و نیاز به پرداختن به مهارتهای سطح بالای شناختی و فکری در کتابهای درسی»، در: کتاب درسی دانشگاهی (مجموعهمقالات همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی)، ج 1، تهران: سمت.
ساروخانی، باقر (1388)، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ساعی، علی (1387)، روش تحقیق در علوم اجتماعی، تهران: سمت.
شکوهیفر، حسین، محمد حسینایی، و اسدالله زنگویی (1387)، «اصول و روشهای سازماندهی محتوای کتاب درسی دانشگاهی»، کتاب درسی دانشگاهی (مجموعهمقالات همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی)، ج 1، تهران: سمت.
شیخزاده، مصطفی (1387)، «ساختار کتاب درسی دانشگاهی براساس دیدگاه سازندهگرایی»، در: کتاب درسی دانشگاهی (مجموعهمقالات همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی)، ج 1، تهران: سمت.
طالبی دلیر، مریم (1389)، «نقد کتاب مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی»، کتاب ماه علوم اجتماعی، ش 25.
فارابى، ابونصر (1404 ق)، الالفاظ المستعملة فى المنطق، تهران: الزهرا.
فرهنگ بزرگ سخن (1383)، بهسرپرستی حسن انوری، تهران: سخن.
فلیک، اوه (1388)، درآمدی بر تحقیق کیفی، تهران: نشر نی.
کامپنهود، لوک وان، و ریمون کیوی (1389)، روش تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمۀ عبدالحسین نیکگهر، تهران: توتیا.
لپیونکا، مری الن (1386)، نحوۀ نگارش و تهیۀ کتاب درسی دانشگاهی، ترجمۀ گروه مترجمان، تهران: سمت.
محمودی بختیاری، بهروز (1387)، «کتاب تخصصی روش تحقیق بهمنزلۀ حلقۀ مفقوده»، در: کتاب درسی دانشگاهی (مجموعهمقالات همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی)، ج 1، تهران: سمت.
مظفر، محمدرضا (1388 ق)، المنطق، نجف: النعمان.
ملکی، حسن (1380)، مبانی برنامهریزی درسی آموزش متوسطه، تهران: سمت.
ملکی، حسن (1384)، «نظریهها و تجربهها: شیوۀ طراحی و تألیف کتاب درسی (بخش پیکره و متن)»، سخن سمت، ش 15.
منصوریان، یزدان (1392)، «صد ویژگی کتابهای دانشگاهی کارآمد و اثربخش»، فصلنامۀ
علمی ـ پژوهشی نگارش و پژوهش کتب دانشگاهی، دورة 17، ش 29.
نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد (1376)، اساس الاقتباس، تهران: دانشگاه تهران.
نوروززاده، رضا و محرم آقازاده (1387)، «یادگیری از متن کتاب درسی؛ عامل اثربخش در فرایند یاددهی ــ یادگیری نظام آموزشی»، در: کتاب درسی دانشگاهی (مجموعهمقالات همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی)، ج 1، تهران: سمت.
واس، دی. ای (1389)، پیمایش در تحقیقات اجتماعی، ترجمۀ هوشنگ نایبی، تهران: نشر نی.
هومن، حیدرعلی (1387)، راهنمای عملی فراتحلیل در پژوهش علمی، تهران: سمت.