احمدنژاد، کامل و علی ایمانی (1383)، فارسی عمومی، تهران: ویرایش.
اخوت، احمد (1392)، دستور زبان داستان، اصفهان: فردا.
انوری، حسن و یوسف عالی عباسآباد (1390)، فارسی عمومی، تهران: سخن.
تجلیل، جلیل و همکاران (1362)، گزیدة متون ادب فارسی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
حمیدیان، سعید (1383)، درآمدی بر اندیشه و هنر فردوسی، تهران: ناهید.
خاتمی، احمد (1394)، فارسی عمومی، تهران: پایا.
دلبری، حسن و همکاران (1389)، خوبان پارسیگو: برگزیدة متون ادب پارسی، سبزوار: ابنیمین.
ذوالفقاری، حسن (1395)، فارسی عمومی: برگزیدة متون زبان فارسی و آیین نگارش، تهران: چشمه.
پرنیان پارسی: گزیدة نظم و نثر (1392)، گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مازندران، بابلسر: راز دانش.
شمیسا، سیروس (1390)، مکتبهای ادبی، تهران: قطره.
شوکتی، آیت (1392)، داو سخن: فارسی عمومی، تبریز: اختر.
فتوحی، محمود و حبیبالله عباسی (1395)، فارسی عمومی: درسنامة دانشگاهی، تهران: روزگار.
فرای، نورتروپ (1377)، تحلیل نقد، ترجمة صالح حسینی، تهران: شادگان.
فرشیدورد، خسرو و همکاران (1352)، دامنی گل: مجموعة نظم و نثر، تهران: کتابخانة طهور.
فرهادی، علی (1384)، گونهها و نمونهها در ادبیات پارسی (فارسی عمومی)، آشتیان: دانشگاه آزاد اسلامی.
فولادی، محمد و همکاران (1388)، کیمیای هستی، قم: دانشگاه قم.
قیصری، ابراهیم و محمد دهقانی (1390)، فارسی عمومی، تهران: جامی.
کاظمخانلو، ناصر و فهیمه سازمند (1393)، فارسی عمومی، همدان: سُکر.
لپیونکا، مری الن (1385)، نحوة نگارش و تهیة کتاب درسی دانشگاهی، ترجمة گروه مترجمان زیر نظر فریبرز مجیدی، تهران: سمت.
لوتمان، یوری و ب. ا. اوسپنسکی (1390)، «درباب سازوکار نشانهشناختی فرهنگی»، مندرج در: نشانهشناسی فرهنگی، بهکوشش فرزان سجودی، تهران: علم.
محمودی بلخی، حمیدالدین (1390)، مقامات حمیدی، تصحیح رضا انزابینژاد، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
منشی، نصرالله (1387)، ترجمة کلیلهودمنه، تصحیح مجتبی مینوی، تهران: دنیای کتاب.
موحد، ضیاء (1377)، شعر و شناخت، تهران: مروارید.
موران، برنا (1389)، نظریههای ادبیات و نقد، ترجمة ناصر داوران، تهران: نیلوفر.
ولک، رنه و آوستن وارن (1373)، نظریة ادبیات، ترجمة ضیاء موحد و پرویز مهاجر، تهران: علمی و فرهنگی.
Guerin, Wilfred et al. (2005), A Handbook of Critical Approaches to Literature, Oxford University Press.
Kulp, Daniel H. (1927), “Toward Scientific Textbook-Writing. As Illustrated by a Research in Developing a Sociology for Nurses”, American Journal of Sociology, vol. 33, no. 2.
Kuhn, Thomas S. (1997), The Essential Tension Selected Studies in Scientific Tradition and Change, Chicago: The University of Chicago Press.
Tobin, Kenneth and Lorbach Anthony (2002), “Constructivism as a Referent for Science Teaching”, Research Matters to the Science Teacher (NARST Monograph), no. 5, Manhattan, K. S.: National Association for Research in Science Teaching.
Wall, D. et al. (2015), “Discourse Analysis as a Review Methodology: An Empirical Example”, Communications of the Association for Information Systems, vol. 34.