آرمند، محمد (1384)، «ملاحظاتی در نگارش متون درسی»، سخن سمت، ش 14.
آزادهفر، محمدرضا (1395)، مبانی آفرینش ملودی در آهنگسازی، تهران: نشر مرکز.
اسپاسبین، ایگور ولادیمیروویچ (1388)، فرم موسیقی، ترجمۀ مسعود ابراهیمی، تهران: نشر همآواز.
باس، جولیو (1373)، ملودی و شیوۀ ساختن آن، ترجمۀ مرتضی حنانه، تهران: انتشارات چنگ.
شونبرگ، آرنولد (1378)، اصول آهنگسازی، ترجمۀ نسرین عبداللهزاده اسماعیلی، تهران: انتشارات دانشگاه هنر.
شوشتری، مرتضی (۱۳۸۹)، «مناظره در ادب فارسی»، ماهنامۀ کیهان فرهنگی، ش ۲۹۰- ۲۹۱.
کمال پورتراب، مصطفی (1386)، مبانی آهنگسازی، ج 1، تهران: چشمه.
مِسنِر، یوگنی اوسیپوویچ (1393)، مبانی آهنگسازی، ترجمۀ مسعود ابراهیمی، تهران: نشر همآواز.
هوارد، جان (1382)، آموزش آهنگسازی، ترجمۀ هوشنگ کامکار، تهران: انتشارات افکار.
Azadehfar, Mohammad Reza (2011), Rhythmic Structure in Irianian Music, Tehran: Tehran University of Arts.
Caplin, William E.(1998), Classical Form: A Theory of Formal Functions for the Instrumental Music of Haydn, Mozart, and Beethoven, New York: Oxford University Press.
Dunstan, Ralf (1910), The Composer's Handbook: A Guide to the Principles of Musical Composition, London: J. Curwen & sons ltd.
Yust, Jason (2019), “Renewing Set Theory”, Journal of Music Theory, Yale University, Vol. 60(2).