آرامبراستر، بی.بی. و تی. اچ. اندرسون (1372)، «تحلیل کتاب درسی»، ترجمة هاشم فردانش، تعلیم و تربیت، ش 33.
آرمند، محمد (1384)، «ملاحظاتی در نگارش متون درسی»، سخن سمت، ش 14.
ایکو، امبرتو (2005)، السیمیائیة و فلسفة اللغة، ترجمة احمد الصمعی، بیروت: مرکز دراسات الوحدة العربیة.
تایسن، لیس (1394)، نظریههای نقد ادبی معاصر، ترجمة مازیار حسینزاده و فاطمه حسینی، تهران: نگاه امروز.
تشاندلر، دانیال (2008)، اسس السیمیائیة، ترجمة طلال وهبه، بیروت: مرکز دراسات الوحدة العربیة.
تیم و نتلینگ (1376)، برنامهریزی برای آموزش اثربخش، ترجمة محمد چیذری، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
الحمداوی، نبیل (1997)، «السیموطیقا و العنونه، مجله عالم الفکر، الکویت»، وزارۀ الاعلام، مجلد 25، عدد 3.
دینه سن، آنهماری (1380)، درآمدی بر نشانهشناسی، ترجمة مظفر قهرمان، آبادان: پرسش.
راغب، نبیل (1984)، المذاهب الأدبیٌة من الکلاسیکیٌة إلى العبثیٌة، القاهرة: دار مصر للطباعة.
رضی، احمد (1388)، «شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی»، کتاب درسی دانشگاهی؛ مجموعهمقالات همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی، ج 1، تهران: سمت.
زندی، بهمن، علی پورجوادی، و مریم آرمیون (1384)، «ویژگیهای زبان علم در کتابهای شیمی دورة دبیرستان ایران»، پیک نور، س 3، ش 4.
سلدن، رامان و پیتر ویدوسون (1384)، راهنمای نظریة نقد ادبی، ترجمة عباس مخبر، تهران: طرح نو.
سمیعی، احمد (1378)، نگارش و ویرایش، تهران: سمت.
سیف، علیاکبر (1387)، سنجش فرایند و فراوردة یادگیری، تهران: دوران.
شمیسا، سیروس (1395)، مکتبهای ادبی، تهران: قطره.
شیخزاده، مصطفی (1387)، «ساختار کتاب درسی دانشگاهی براساس دیدگاه سازندهگرایی»، کتاب درسی دانشگاهی؛ مجموعهمقالات همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی، ج 1، تهران: سمت.
فضل، صلاح (1992)، بلاغۀ الخطاب و علم النصّ، الکویت: عالم المعرفۀ.
کابلی، پل و لیتزا یانتس (1380)، نشانهشناسی (قدم اول)، ترجمة محمد نبوی، تهران: نشر و پژوهش شیرازه.
کاردان، علیمحمد (1382)، «نقش کتاب دانشگاهی و ویژگیهای آن»، سخن سمت، ش 10.
کالر، جاناتان (1388)، در جستوجوی نشانهها (نشانهشناسی، ادبیات، واسازی)، ترجمة لیلا صادقی و تینا امراللهی، تهران: نشر علم.
گیرو، پییر (1387)، نشانهشناسی، ترجمة محمد نبوی، تهران: آگاه.
لغتنامه (1373)، بهسرپرستی علیاکبر دهخدا، زیرنظر محمد معین و سیدجعفر شهیدی، ج 12، تهران: مؤسسة انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
ماجدی، حمید و زهراسادات سعیده زرآبادی (1389)، «جستاری در نشانهشناسی شهری»، آرمانشهر، ش 4.
مختار عمر، احمد (1385)، معناشناسی، ترجمة سیدحسین سیدی، مشهد: دانشگاه فردوسی.
ملکی، حسن (1374)، «نظریهها و تجربهها: شیوة طراحی و تألیف کتاب درسی»، سخن سمت، ش 15.
منصوریان، یزدان (1392)، «صد ویژگی کتابهای دانشگاهی کارآمد و اثربخش»، فصلنامة علمی ـ پژوهشی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، ش 29.
Hartley, Jamse and K. Davis Lvor (1976), “Preinstructional Strategies: the role Pretest, Behavioral Objectives, Overviews and Advance Organizers”, Review of Educational Research, vol. 46, no. 2.
McNamara, D. S. (2001), “Reading both High and Low Coherence Texts: Effects of Text Sequenceand Prior Knowledge”, Canadian Journal of Experimental Psychology, no. 55.
Moreno, Roxana (2010), Educational Psychology, Unites State of America; Courier-Kendall Ville.