احمدی، بابک (1388)، از نشانههای تصویری تا متن: بهسوی نشانهشناسی ارتباط دیداری، تهران: مرکز.
استم، رابرت (1389)، مقدمهای بر نظریة فیلم، گروه مترجمان، بهکوشش احسان نوروزی، تهران: پژوهشکدة فرهنگ و هنر اسلامی.
بوردول، دیوید و کریستین تامسون (1389)، هنر سینما، ترجمة فتاح محمدی، تهران: مرکز.
سلطانی، سیدعلیاصغر (1392)، قدرت، گفتمان و زبان: سازوکارهای جریان قدرت در جمهوری اسلامی ایران، تهران: نشر نی.
کوریگان، تیموتی (1394)، راهنمای نگارش تحلیل فیلم، ترجمة مزدا مرادعباسی، تهران: مرکز.
مهرگان، آروین (1392)، فلسفة نشانهشناسی، اصفهان: فردا.
هارلند، ریچارد (1388)، ابرساختگرایی: فلسفة ساختگرایی و پساساختگرایی، ترجمة فرزان سجودی، تهران: سورة مهر (پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی).
هیل، جان و پاملا چرچ گیبسون (1388)، رویکردهای انتقادی در مطالعات فیلم، ترجمة علی عامری مهابادی، تهران: سورة مهر (پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی).
یورگنسن، ماریان و لوییز فیلیپس (1392)، نظریه و روش در تحلیل گفتمان، ترجمة هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
Althusser, Louis (1971), Lenin and Philosophy, and Other Essays, New York: Monthly Review Press.
Berlina, Alexandra (2017), Victor Shklovsky, a Reader, Bloomsbury and the Diana Logo are Trademarks of Bloomsbury.
Brown, Blain (2012), Cinematography, Theory and Practice; Image Making for Cinematographers and Directors, Elsevier Inc. Publishing Plc.
Corrigan, Timothy (2001), A Short Guide to Writing about Film, Longman.
Jameson, Fredric (1972), A Prison-House of Language, a Critical Account of Structuralism and Russian Formalism, Princeton University Press.
Wiseman, Boris (2007), Levi-Strauss, Anthropology and Aesthetics, Cambridge University Press.