قرآن کریم.
اوستا.
ابنالاثیر، عزالدین (1408 ق/ 1989)، الکامل فی التاریخ، تحقیق علی شیری، بیروت.
ابنندیم، محمد بن اسحق (1346)، الفهرست، ترجمۀ محمدرضا تجدد، تهران: دنیای کتاب.
احمدی، بابک (1388)، از نشانههای تصویری تا متن؛ بهسوی نشانهشناسی ارتباط دیداری، تهران: نشر مرکز.
اخویان، مهدی و حبیبالله آیتاللهی (1391)، «تحلیل رنگ هالۀ مقدس در نقاشی دیواری بقاع متبرکۀ ایران»، گنجینۀ پژوهش، تهران.
اقتداری، احمد (1354)، دیار شهریاران، ج 1، تهران: چاپ زیبا.
بختورتاش، نصرتالله (1380)، نشان رازآمیز: گردونۀ خورشید یا گردونۀ مهر، تهران: فروهر.
بلعمی، محمد بن محمد (1380)، تاریخ بلعمی، تصحیح محمدتقی بهار، بهکوشش محمد پروینگنابادی، تهران: زوار.
بلوکباشی، علی (1348)، «چابهار و بلوچهای آن»، مجلۀ دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، س 16، ش 5-6.
بویس، مری (1381)، «آناهیتا»، در: مجموعۀ مقالات سروش پیر مغان: یادنامۀ جمشید سروشیان، ترجمۀ زهرا باستی، بهکوشش کتایون مزداپور، تهران: ثریا.
پاپلی یزدی، محمدحسین و روحانگیز جهانبانی (1381)، «هفت اقلیم»، تحقیقات جغرافیایی، ش 63-64.
پاینده، محمود (1377)، آیینها و باورداشتهای گیل و دیلم، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
پرهام، سیروس (1371)، دستبافتههای عشایری و روستایی فارس، ج 2، تهران: امیرکبیر.
پرهام، سیروس (1383 الف)، «راز و رمز طرحهای عربجنّی»، ترجمۀ هوشنگ رهنما، مجلۀ فرش دستباف ایران، ش 23-24.
پرهام، سیروس (1383 ب)، «تازههای عربجنی»، مجلۀ فرش دستباف ایران، ش 23-24.
ثمودی، فرح (1387)، ایزدبانوان در ایران باستان و هند، تهران: آوَرن.
جم، پدرام (1395)، «آبریزگان و آذر جشن: انقلابین و تقویم دورة ساسانی»، پژوهشهای ایرانشناسی، س 6، ش 1.
دادور، ابوالقاسم و اعظم رسولی (1389)، «تحلیلی چند بر قالیچههای عربجنی فارس»، فصلنامۀ علمی و پژوهشی انجمن علمی فرش ایران (گلجام)، ش 15.
داویدیان، هاراطون و غلامحسین ساعدی (1344)، «تجزیه و تحلیلى از آل و اُمّالصبیان برمبنای روانشناسى»، سخن، دورۀ 16، ش 1.
ذوالفقاری، حسن (1395)، باورهای عامیانۀ مردم ایران، با همکاری علیاکبر شیری، تهران: چشمه.
زرینکوب، عبدالحسین (1351)، جن، یادداشتها و اندیشهها، تهران: جاویدان.
سعدی، مصلح بن عبدالله (1371)، کلیات سعدی، از روی نسخۀ تصحیحشدۀ ذکاءالملک فروغی، با مقدمۀ اقبال آشتیانی و محمدعلی فروغی، تهران: جاویدان.
شیمل، آنهماری (1395)، راز اعداد، قم: دانشگاه ادیان و مذاهب.
صباغپور، طیبه و مهناز شایستهفر (1390)، «بررسی قالیهای تصویری دورۀ قاجار موجود در موزۀ فرش ایران»، باغ نظر، ش 18.
طبرسی، فضل بن حسن (1352)، ترجمۀ تفسیر مجمعالبیان، ج ۸، تهران: فراهانی.
طوسی، محمد بن محمود (1382)، عجایبالمخلوقات و غرائبالموجودات، بهاهتمام منوچهر ستوده، تهران: علمی و فرهنگی.
عبداللهی، منیژه (1381)، فرهنگنامۀ جانوران در ادب پارسی (برپایۀ واژهشناسی، اساطیر، باورها، زیباییشناسی)، تهران: پژوهنده.
عمر، احمد مختار (1412 ق)، معجم القرائات القرآنیه، ج ۵، قاهره: عالمالکتب.
فرشاد، مهدی (1365)، تاریخ علم در ایران، ج 1، تهران: امیرکبیر.
فرهوشی، بهرام (1374)، ایرانویچ، تهران: دانشگاه تهران.
قلعهخانی، گلناز (1382)، «خورشید در اوستا، در متون دورۀ میانه و در هند»، مجلۀ مطالعات ایرانی، مرکز تحقیقات فرهنگ و زبانهای ایرانی دانشگاه باهنر کرمان، س 2، ش 4.
کوپر، جی. سی. (1379)، فرهنگ مصور نمادهای سنتی، ترجمۀ ملیحه کرباسیان، تهران: فرشاد.
لاری، مریم (1380)، «نقش جن در نقاشی دوران قاجار»، هنرنامه: فصلنامۀ تخصصی دانشگاه هنر، س 4، ش 10.
مجملالتواریخ و القصص (بیتا)، تصحیح ملکالشعرای بهار، برمبنای چاپ نسخۀ پاریس، تهران: کلالۀ خاور.
مقدم، محمد (1388)، جستاری دربارۀ مهر و ناهید، تهران: هیرمند.
میبدی، احمد بن محمد (بیتا)، کشفالاسرار و عدۀالابرار، تصحیح علیاصغر حکمت، تهران: ابنسینا.
میرشکرایی، محمد (1382)، «خضر در باورهای عامه»، کتاب ماه هنر، ش 55-56.
معین، محمد (1383)، فرهنگ فارسی معین، تهران: سرایش.
وارنر، رکس (1386)، دانشنامۀ اساطیر جهان، ترجۀ ابوالقاسم اسماعیلپور، تهران: اسطوره.
ولیکوفسکی، امانوئل (بیتا)، و جهان واژگون شد، ترجمۀ محمدحسین نجاتیان، تهران: سیمرغ.
یاحقی، محمدجعفر (1386)، فرهنگ اساطیر و داستانوارهها در ادبیات فارسی، تهران: فرهنگ معاصر.
Boyce, M. (1967), “Bibi Shahrbānū and the Lady of Pars”, BSOAS, vol. 30.
MacKenzie, D. A. (1974), Myths of Babylonia and Assyria, London.
Trybiarz, Abel (2017), A Buenos Aires Collection: Rugs and Art (Tribal Bird Rugs and Others), London: Hali Publications Ltd.