احمدی، بابک (1393)، ساختار و تأویل متن، تهران: نشر مرکز.
استم، رابرت (1389)، مقدمهای بر نظریۀ فیلم، گروه مترجمان بهکوشش احسان نوروزی، تهران: پژوهشکدۀ فرهنگ و هنر اسلامی.
باکلند، وارن (1392)، آشنایی با مبانی سینما و نقد فیلم، ترجمۀ پژمان طهرانیان، تهران: معین.
بوردول، دیوید و کریستین تامسون (1389)، هنر سینما، ترجمۀ فتاح محمدی، تهران: نشر مرکز.
مهرگان، آروین (1392)، فلسفۀ نشانهشناسی، اصفهان: نشر فردا.
نیکولز، بیل (1389)، مقدمهای بر فیلم مستند، ترجمۀ محمد تهامینژاد، تهران: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
وولن، پیتر (1389)، نشانهها و معنا در سینما، ترجمۀ عبدالله تربیت و بهمن طاهری، تهران: سروش.
هارلند، ریچارد (1388)، ابرساختگرایی: فلسفۀ ساختگرایی و پساساختگرایی، ترجمۀ فرزان سجودی، تهران: سورۀ مهر.
هیل، جان و پاملا چرچ گیبسون (1388)، رویکردهای انتقادی در مطالعات فیلم، ترجمۀ علی عامری مهابادی، تهران: سورۀ مهر.
Althusser, Louis (1971), Lenin and Philosophy, and Other Essays, New York: Monthly Review Press.
Buckland, Warren (2010), Understanding Film Studies, London: Hodder Education.
Hall, Stuart (2001), Representation, London: SAGE Publication in Association with the Open University.
Schatz, Thomas (1981), Hollywood Genres; Formulas, Film Making and the Studio System, Austin: University of Texas.
Wiseman, Boris (2007), Levi-Strauss, Anthropology and Aesthetics, Cambridge University Press.
http://warrenbuckland.com/cv.html.
http://www.dictionary.com/browse/perform.