ارشد ریاحی، بهاره (1395)، «ریویو باید بتواند تماشاگران یک فیلم را زیاد کند؛ گفتوگو با مجید اسلامی»، کتاب هفتۀ خبر، ش 143.
استم، رابرت (1393)، مقدمهای بر نظریۀ فیلم، ترجمۀ علی عامری، تهران: سورۀ مهر.
اکبرپور، علیرضا (1392)، صنعتیسازی سینمای ایران، تهران: جمال هنر.
اوحدی، مسعود (1385)، «دیروز و امروز مطالعات ژانرشناسی سینما»، فصلنامۀ هنر، ش 68.
داد، سیما (1385)، فرهنگ اصطلاحات ادبی، تهران: نگاه.
کالینز، جیم (1393)، نظریۀ فیلم؛ مجموعۀ مقالات، ترجمۀ علی عامری مهابادی، تهران: سازمان چاپ و انتشارات.
کینگ، جف (1389)، مقدمهای بر هالیوود جدید، ترجمۀ محمد شهبا، تهران: هرمس.
گذرآبادی، محمد (1393)، فرهنگ فیلمنامه؛ واژگان و اصطلاحات تخصصی برای فیلمنامهنویسان، تهران: بنیاد سینمایی فارابی.
گرینگ، وس (1387)، «هفت دلیل برای پیگیری مطالعۀ ژانر»، ترجمۀ بابک تبرایی، فصلنامۀ سینمایی فارابی، ش 63.
لنگفورد، بری (1393)، ژانر فیلم؛ از کلاسیک تا پساکلاسیک، ترجمۀ حسامالدین موسوی، تهران: سورۀ مهر.
مدقق، حمیدرضا و سیدمحمد مهدیزاده (1392)، «چیستی و کارکردهای ژانر فیلم و رویکردهای مطالعاتی آن»، فصلنامۀ رادیوتلویزیون، ش 20.
مککی، رابرت (1388)، داستان؛ ساختار، سبک و اصول فیلمنامهنویسی، ترجمۀ محمد گذرآبادی، تهران: هرمس.
موان، رافائل (1393)، ژانرهای سینمایی، ترجمۀ علی عامری مهابادی، تهران: مینوی خرد.
نیل، استیو (1387)، «تعاریف ژانر»، ترجمۀ بابک تبرایی، فصلنامۀ سینمایی فارابی، ش 63.
هیوارد، سوزان (1388)، مفاهیم کلیدی در مطالعات سینمایی، ترجمۀ فتاح محمدی، زنجان: هزارۀ سوم.
Grant, Barry Keith (2012), Film Genre Reader, Texas: University of Texas Press.
Ramanathan, Geetha (2006), Feminist Auteurs: Reading Women's Films, London: Wallflower.