ابراهیمآبادی، فرهاد و دیگران (1397)، «مدیریت چرخۀ شایستگی و برنامهریزی آموزشی در دورۀ کارشناسی فناوری اطلاعات»، فصلنامۀ پژوهش در برنامهریزی درسی، س 15، ش 31.
بینقی، تقی و محمود سعیدی رضوانی (1380)، «طراحی برنامۀ درسی علوم کاربردی در دورههای آموزش عالی: یک الگوی مناسب»، کنفرانس ملی تکنولوژی در آموزش عالی.
زارع، شهرام (1378)، «نگاهی به برنامۀ درسی گروه باستانشناسی دانشگاه تهران»، فصلنامۀ باستانپژوهی، س 2، ش 7.
زارع، شهرام (1380)، «نگاهی به برنامههای آموزشی باستانشناسی در ایران: گروه باستانشناسی دانشگاه تهران»، فصلنامۀ آثار، ش 2.
زارع، شهرام (1387)، «یاد یار ... دکتر عیسی بهنام»، فصلنامۀ آثار، س 1، ش 1.
سالنامۀ دانشسرای عالی (1314- 1315)، تهران.
سعیدی هرسینی، محمدرضا (1379)، «نگاهی به سرفصلهای درسی رشتۀ باستانشناسی»، مجلۀ سخن سمت، دورۀ 5، ش 6.
سعیدی هرسینی، محمدرضا و احمد چایچی امیرخیز (1391)، «بررسی و تحلیل سیر کیفی و کمّی محتوای آموزشی دروس باستانشناسی ایران»، مجلۀ پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، ش 26.
شاهطالبی، سمیه، محمدجواد لیاقتدار، و فریدون شریفیان (1395)، «شایستگیهای مهارتی دانشآموختگان دکتری برنامۀ درسی ایران؛ بررسی دیدگاه صاحبنظران و متخصصان برنامۀ درسی»، فصلنامۀ پژوهش در برنامهریزی درسی، س 13، ش 25.
شورای عالی برنامهریزی (1365)، مشخصات کلی برنامه و سرفصل دروس دورۀ کارشناسی باستانشناسی، مصوب چهلودومین جلسۀ شورای عالی برنامهریزی.
شورای عالی برنامهریزی (1365)، مشخصات کلی برنامه و سرفصل دروس دورۀ کارشناسی ارشد باستانشناسی، مصوب پنجاهوششمین جلسۀ شورای عالی برنامهریزی.
شورای عالی برنامهریزی (1374)، مشخصات کلی برنامه و سرفصل دروس دورۀ دکتری باستانشناسی، مصوب سیصدوپنجمین جلسۀ شورای عالی برنامهریزی.
شهبازی، رحیم و دیگران (1381)، «تحلیل سرفصلهای برنامههای درسی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشتۀ علم اطلاعات و دانششناسی براساس فرصتهای شغلی نوظهور مبتنیبر فناوری اطلاعات در بازار کار جهانی»، فصلنامۀ علمی کتابداری و اطلاعرسانی، دورۀ 18، ش 2.
عارفی، محبوبه (1384)، برنامهریزی درسی راهبردی در آموزش عالی، تهران: جهاد دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی.
عبدی، کامیار (1381)، «بهجای سرمقالۀ باستانشناسی یا تاریخ هنر و یا ...»، فصلنامۀ باستانپژوهی، س 4، ش 10.
فردانش، هاشم (1378)، «سرفصلها و جایگاه آنها در برنامۀ آموزش عالی کشور»، مجلۀ سخن سمت، ش 5.
کدخدایی، محبوبهالسادات و دیگران (1396)، «طراحی الگوی آموزش دانشگاهی مبتنیبر شایستگی برای رشتههای علوم انسانی»، فصلنامۀ علمی ــ پژوهشی آموزش عالی ایران، س 9، ش 1.
کرمی، مرتضی و حسین مؤمنی مهموئی (1390)، «بازار کار جهانی و تأثیر آن بر طراحی برنامۀ درسی»، فصلنامۀ علمی ــ پژوهشی مطالعات برنامۀ درسی ایران، س 6، ش 21.
کریمی، صدیقه، احمدرضا نصر، و مصطفی شریف (1395)، «چالشهای دانشگاه در تدوین محتوای متناسب با شایستگیهای یادگیرندۀ مادامالعمر»، فصلنامۀ پژوهش در برنامۀ درسی، س 13، ش 23.
مرجانی، بهناز (1395)، «گذر از برنامۀ درسی سنتی به برنامۀ درسی مبتنیبر شایستگی»، فصلنامۀ رشد آموزش فنی و حرفهای و کار دانش، دورۀ 12، ش 2.
ملاصالحی، حکمتالله (1384)، «سخن نخست سرگفتار باستانشناسی»، دوفصلنامۀ تخصصی پژوهشهای باستانشناسی و مطالعات میانرشتهای، س 1، ش 1.
ملکشهمیرزادی، صادق (1382)، ایران در پیش از تاریخ، باستانشناسی ایران از آغاز تا سپیدهدم شهرنشینی، تهران: میراث فرهنگی.
منصوری گرگر، رحیمه، اکبر صالحی، و عفت عباسی (1395)، «ویژگیهای برنامههای درسی در عصر جهانیشدن و بینالمللیکردن برنامۀ درسی»، فصلنامۀ علمی ــ پژوهشی پژوهش در برنامۀ درسی، س 13، ش 23.
موشنسکا، گابریل (1396)، «چرا تاریخچۀ باستانشناسی اهمیت دارد»، ترجمۀ مهران منتشری، دوفصلنامۀ علمی ــ تخصصی خردنامه، س 8، ش 18.
مؤمنی مهموئی، حسین و علی شریعتمداری (1388)، «طراحی الگوی برنامهریزی درسی مبتنیبر شایستگی برای مقطع کارشناسی رشتۀ آموزش ابتدایی»، دوفصلنامۀ مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، دورۀ 1، ش 2.
مؤمنی مهموئی، حسین، علی شریعتمداری، و عزتالله نادری (1387)، «برنامۀ درسی مبتنیبر شایستگی در آموزش عالی»، پژوهشنامۀ تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، س 5، ش 17.
مؤمنی مهموئی، حسین، اسماعیل کاظمپور، و محمد تفرشی (1390)، «برنامهریزی درسی مبتنیبر شایستگی؛ راهبردی مطلوب برای توسعۀ شایستگیهای اساسی»، فصلنامۀ راهبردهای آموزش، دورۀ 4، ش 3.
نگهبان، عزتالله (1376)، مروری بر پنجاه سال باستانشناسی ایران، تهران: سازمان میراث فرهنگی کشور.
هدایتی، اکبر و دیگران (1395)، «طراحی و اعتباریابی الگوی برنامۀ درسی مبتنیبر شایستگی برای دورۀ کارشناسی ارشد رشتۀ برنامۀ درسی»، فصلنامۀ علمی ــ پژوهشی پژوهشهای کیفی در برنامۀ درسی دانشگاه علامه طباطبایی، س 1، ش 4.
یوسفی افراشته، مجید و دیگران (1393)، «دستاوردهای یادگیری موردانتظار از دانشآموختگان کارشناسی رشتۀ علوم آزمایشگاهی از نظر کارفرمایان: یک پژوهش کیفی»، مجلۀ تحقیقات کیفی در علوم سلامت، ش 2.