افروغ، عماد (1379)، فرهنگشناسی و حقوق فرهنگی، تهران: مؤسسۀ فرهنگ و دانش.
پاملا، بلوتین ژوزف (2009)، فرهنگهای برنامۀ درسی (نظریهها)، ترجمۀ محمود مهرمحمدی، تهران: سمت.
جمشیدی، سیدمحمدرضا (1368)، «ارزش و ارزششناسی»، مجلۀ فرهنگ، کتاب 4 و 5.
سجادی، سیدمهدی (1384)، «کثرتگرایی فرهنگی، هویت و تعلیم و تربیت (تبیین و ارزیابی)»، اندیشههای نوین تربیتی، ش ۱، س 2.
شهیدی، لوسی و دیگران (1387)، فرانسه سال اول دورۀ راهنمایی تحصیلی، تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
علوی مقدم، سیدبهنام و رضا خیرآبادی (1392)، «سیاستهای آموزش زبانهای خارجی در برنامۀ درسی ملی جمهوری اسلامی ایران»، رشد آموزش زبان، آموزش و پرورش، ش 107.
فاطمی، ژیلبرت و مهوش قویمی (1390)، فرانسه سال دوم دورۀ راهنمایی تحصیلی، تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
گولد، جولیوس و ویلیام ل. کولب (1376)، فرهنگ علوم اجتماعی، گروه مترجمان، تهران: مازیار.
لوی، آلف (1398)، برنامهریزی درسی مدارس، ترجمۀ فریده مشایخ، تهران: منادی تربیت.
نیکنفس، سعید و خدیجه علیآبادی (1392)، «نقش تحلیل محتوا در فرایند آموزش و طراحی کتابهای درسی»، مجلۀ جهانی رسانه، تهران: دانشگاه تهران.
Ali, Sheeraz, Bahram Kazemian, and Israr Hussain Mahar (2015), “The Importance of Culture in Second and Foreign Language Learning”, in: Culture in Second Language Learning, Dinamika Ilmu, vol. 15 (1).
Beacco, Jean Claude (2000), Les dimensions culturelles des enseignements de langue, Vanves: Hachette Livre.
Bennett, J. M., M. J. Bennett, and W. Allen (2003), “Developing Intercultural Competence in the Language Classroom”, in: D. L. Lange and R. M. Paige (eds.), Culture as the Core: Perspectives on Culture in Second Language Learning, Greenwich: Information Age Publishing.
Besse, Henri (1985), Méthodes et pratiques des manuels de langue, Paris: Edition Crédif.
Borg, Serge (2001), La notion de progression, Paris: Didier.
Byram, M. and P. Grundy (ed.) (2003), Context and Culture in Language Teaching and Learning, Clevedon: Multilingual Matters.
Chaves, De Rose-Marie, L. Favier, and S. Pélissier (2012), L’interculturel en classe, Grenoble: PUG.
Conseil de L'Europe (2005), Cadre Européen Commun de Référence Pour les Langues, Apprendre, enseigner, évaluer, Paris: Editions Didier.
Cuq, Jean-Pierre and Isabelle Gruca (2005), Cours de didactique du français langue étrangère et seconde, Nouvelle édition, Grenoble: PUG.
Emmitt, Marie, John Pollock, and Linda Komesaroff (2014), Language and Learning, Oxford: Oxford University Press.
Galisson, Robert (1991), De la langue à la culture par les mots, Paris: CLE International.
Galisson, Robert (1980), D’hier à aujourd’hui la didactique des langues étrangères, Du structuralisme au fonctionnalisme, Paris: CLE International.
Gao, F. (2006), “Language is Culture– On Intercultural Communication”, Journal of Language and Linguistics, 5(1).
Kelly, Louis G. (1969), 25 Centuries of Language Teaching, Rowley, MA. London: Newbury House.
Kim, Young Yun (1991), “Intercultural Communicative Competence”, Cross-Cultural Interpersonal Communication, California: Sage Publications.
Kramsch, Claire (1993), “Context and Culture in Language”, Teaching, Oxford: Oxford University Press.
Lambert, R. (1999), “Language and Intercultural Competence”, in: J. L. Bianco, A. J. Liddicoat and C. Crozet (eds.), Striving for the Third Place: Intercultural Competence through Language Education, Melbourne: Language Australia.
Legendre, R. (1988), Dictionnaire actuel de l’éducation, Paris & Montréal: Larousse.
Myron, Lusing and Jolene Koester (2010), Intercultural Competence: Interpersonal Communication Across Cultures, Upper Saddle River, N. J. New York: Pearson Prentice Hall.
Schmidt, Gabriele (2000), “Teaching Culture and Language for Specific Purposes”, in: Teaching Languages and Teaching Culture, Canberra: Australia.
Spencer, D. H. and A. S. Hornby (2010), Intermediate English Book One, Jamshoro: Sindh Textbook Board.
Taga, H. A. (1999), Sociology: An Introduction, Lahore: Ismail Brothers Publishers.
Verbunt, Gilles (2011), Manuel d’initiation à l’interculturel, Lyon: Edition Chronique Sociale.
Zarate, Geneviève (1993), Représentations de l’étranger et didactique des langues, Paris: Didier.