آرمسترانگ، توماس (1390)، هوشهای چندگانه در کلاسهای درس، ترجمۀ مهشید صفری، تهران: مدرسه.
ابوالمعالی، خدیجه (1391)، پژوهش کیفی از نظریه تا عمل، تهران: نشر علم.
ایورز، کارن اس. و آن. ای. بارون (1395)، پروژههای چندرسانهای در آموزش: طراحی، تولید، و ارزشیابی، ترجمۀ خدیجه علیآبادی و اسماعیل اصلانی، تهران: بوی کاغذ.
تجاری، فرشاد و محبوب شیخعلیزاده (1387)، «ارزیابی مهم: با استفاده از کارت ارزیابی کار پوشه در تربیت بدنی»، رشد آموزش تربیت بدنی، دورۀ 8، ش 4.
دهقانزاده، حجت، حسن رستگارپور، و حسین دهقانزاده (1394)، «اثربخشی الگوی طراحی آموزشی چهارمؤلفهای مبتنیبر چندرسانهای در یادگیری موضوعات پیچیده»، فناوری اطلاعات و ارتباطات در علومتربیتی، دورۀ 5، ش 3.
ریچی، ریتاسی، جیمز دی. کلاین، و مونیکا دبلیو. تریسی (1391)، دانش پایۀ طراحی آموزشی، ترجمۀ حسین زنگنه و الهه ولایتی، تهران: آوای نور.
سپهریانآذر، فیروزه (1395)، «تأثیر روش یادگیری مشارکتی جیگساو بر نیازهای اساسی روانشناختی دانشآموزان»، فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، دورۀ 4، ش 13.
سلیمی، زینب و سعید غفاری (1391)، «بررسی وضعیت رابطکاربری گرافیکی وبسایتهای کودک و نوجوان در ایران»، مجلۀ علمی ـ پژوهشی مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز، دورۀ 2، ش 3.
ضامنی، فرشیده و دیگران (1390)، « تأثیر استفاده از نرم افزارهای چندرسانهای در درس جامعهشناسی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان شهرستان جویبار»، فناوری اطلاعات و ارتباطات در علومتربیتی، دورۀ 2، ش 2 (پیاپی 6).
عباسپور، عباس (1379)، «تفکر نظاممند در برنامهریزی منابع انسانی چارهساز»، تعلیم و تربیت، ش 64.
عباسی، حامد (1395)، تولید محتوای الکترونیکی پیشرفته (ارائۀ استاندارها و آموزش نرمافزارها)، تهران: ناقوس.
کرامالدینی، محمد (1383)، «یادگیری مبتنیبر پروژه»، آموزش ابتدایی، س 8، ش 3.
ماهروزاده، طیبه و سولماز نورآبادی (1393)، «تلفیق علم و تکنولوژی در برنامۀ درسی دورۀ ابتدایی»، پژوهشهای تربیتی، ش 29.
محمودی، فیروز، محمدتقی عبداللهزاده، و محمد منصورزاده (1395)، «کاربرد ارزشیابی فرایندی در مدارس ابتدایی (مطالعۀ موردی آموزش و پرورش ممقان)»، نشریۀ علمیـ پژوهشی آموزش و ارزشیابی، س 9، ش 34.
«نشانگذاریهای پایه درUML» (25/9/1394)، آموزشگاه تحلیل داده:
<http://www.tahlildadeh.com/ArticleDetails>.
نوری طرازخاکی، شهربانو، محسن آیتی، و احمد خامسان (1393)، «تأثیر استفاده از برنامۀ چندرسانهای با استفاده از الگوی کاوشگری در میزان یادگیری و بهیادسپاری مطالب درس علومزیستی و بهداشت»، فناوری آموزش، دورۀ 8، ش 4.
نوریان، محمد (1393)، «روشهای ارزشیابی کتابهای درسی دانشگاهی، مزایا و محدودیتها»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، ش 33.
«وایرفریمینگ چیست؟» (16/1/1394)، طراحی سایت بِستا: <
https://www.bestaweb.com/>.
یوسفی، ناصر و غفار نصیری هانیس (1395)، «نقد و بررسی نسخۀ فارسی کتاب خانوادهدرمانی اثر گلدنبرگ گلدنبرگ، ترجمۀ حسین شاهی بروانی، نقشبندی، و ارجمند»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، دورۀ 20، ش 39.
Hursen, Cigdem and Funda Gezer Fasli (2017), “Investigating The Efficiency of Scenario Based Learning and Reflective Learning Approaches in Teacher Education”, European Journal Of Contemporary Education, vol. 6, no. 2.
Kalaitzidis, T., J. Litts, and B. Halverson, (2017), “Designing Collaborative Production of Digital Media”, Charles M. Reigeluth, Brian J. Beatty, and Rodney D. Myers (eds.), Instructional-Design Theories and Models; The Learner Centered Paradigm of Education, vol. IV, London: Routledge.
Lee, B. N. (1975), “Instructional System Development (ISD)—an Air Force Way of Life”, Journal of Educational Technology Systems, vol. 4, no. 1.
Slavin, Robert E. (1987), “Cooperative Learning and the Cooperative School”, Educational Leadership, vol. 45, no. 3.