ابوالقاسمی، محمدجواد (1391)، «اخلاق نقد فرهنگی و فرهنگ نقد اخلاقی»،
اخلاق زیستی،
دورۀ 2، ش 3.
ارشاد، فرهنگ (1386)، «جایگاه نقد در آموزش علوم اجتماعی: بستری برای توسعة علمی فرهنگی»، نامۀ علوم انسانی، ش 17.
استافلبیم، دانیل (2007)، درآمدی بر الگوهای ارزشیابی، ترجمۀ غلامرضا یادگارزاده و آرش بهرامی، پرند: یادوارۀ کتاب.
استراس، آنسلم و جولیت کوربین (1385)، اصول روش تحقیق کیفی، ترجمۀ بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،
بازرگان، عباس (1393)، ارزشیابی آموزشی، تهران: سمت.
حسینی، سیدحسین (1393)، برنامهها، اهداف و رویکردهای شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
حسینی،
سیدحسین (1396)، «آسیبشناسی نقد علوم انسانی (نمونۀ موردمطالعه: داوران شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی)»،
پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، س 17، ش 2.
حسینی، سیدمحمدحسین و سوسن کشاورز (1396)، «نهادینهسازی فرهنگ نقد در جامعة علمی با کدام پارادایم یا بنیان علمی: مدرنیسم، پستمدرنیسم، یا آشوب ـ پیچیدگی؟»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 17، ش 7.
دلاور، علی (1385)، مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران: رشد.
دلاور، علی (1389)، «روششناسی کیفی»،
راهبرد، ش 54.
رحمانزاده، مهدی (1393)، «تحقیق کیفی»، پژوهه:
<http://www.pajoohe.ir-Qualitative-Research__a-35095.aspx>.
فاضلی، نعمتالله (1384)، «کالبدشکافی و آسیبشناسی نقادی در اجتماعات علمی ایران»، کتاب ماه، ش 94 و 95.
فاضلی، نعمتالله (1386)، «فرهنگ نقد و نقادی»، آیین، ش10.
کیامنش، علیرضا (1388)، «روشهای پژوهش ترکیبی»، پژوهشنامۀ آموزشی، ش 16.
هولستی، ال. ار. (1373)، تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی، ترجمۀ نادر سالارزادۀ امیری، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
هومن، حیدرعلی (1385)، راهنمای عملی پژوهش کیفی، تهران: سمت.
Brown, A. D. and K. Starkey (2003), “Organizational Identity and Learning: A Psychodynamic Perspective”, Academy of Management Review, vol. 25, no. 1.
Creswell, J. W. (2013), Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Sage Publications.
Popper, K. (1970), Normal Science and its Dangers, Cambridge: Cambridge University Press.
Popper, K. (2005), The Logic of Scientific Discovery, Routledge.
Raffnsøe, S. (2010), The Obligation of Self-Management: The Social Bonds of Freedom, I Villum Foundation and Velux foundation, The Annual Report.
Tashakkori, A. and C. Teddlie (1998), Mixed Methodology: Combining Qualitative and Quantitative Approaches, Thousand Oaks, CA: Sage.
Tashakkori, A. and C. Teddlie (eds.) (2010), Sage Handbook of Mixed Methods in Social & Behavioral Research, sage.