باقری، خسرو (1382)، هویت علم دینی، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
رضی، احمد (1388)، «شاخصههای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی»، سخن سمت، س 14، ش 1.
زراءنژاد، منصور (1395)، «بررسی و نقد کتاب تحلیلی بر شاخصهای کلان اقتصادی در ایران (با رویکرد اقتصاد مقاومتی)»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ ویژهنامۀ اقتصاد مقاومتی، ش 43.
سلیمانزاده نجفی و دیگران (1392)، «ساخت و اعتباریابی مقیاس سنجش مقالات نقد کتاب درسی دانشگاهی»، نشر پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، س 17، ش 4.
سمیعی (گیلانی)، احمد (1392)، نگارش و ویرایش، تهران: سمت.
شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی (1390)، پرسشنامۀ نقد و بررسی متون و کتب علوم انسانی (کتب ملی): <http://www.shmoton.ir>.
عابدی جعفری، حسن و حمیدرضا معصومیمهر (1395)، مدیریت اسلامی (مدلها و موانع تحقق آن در جامعه و سازمانها)، تهران: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
غلامحسینزاده، غلامحسین (1385)، راهنمای ویرایش، تهران: سمت.
کمائیفرد، سعیده و مریم جابر (1391)، «انسجام متن تعاریف در کتابهای درسی دانشگاهی»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، دورۀ 16، ش 26.
ملکی، حسن (1384)، «شیوۀ طراحی و تألیف کتاب درسی (بخش مقدمات کتاب)»، سخن سمت، ش 14.
منصوریان، یزدان (1392)، «صد ویژگی کتابهای دانشگاهی کارآمد و اثربخش»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، دورۀ 17، ش 29.