اکبرنژاد، غلامرضا، لیلا بهدادوند، و رضا میرزائی (1397)، «تحلیل محتوای کتاب فارسی نهم براساس روش ویلیام رومی و فلش»، در: مجموعهمقالات اولین کنفرانس ملی یافتههای نوین حوزة یاددهی و یادگیری، دانشگاه فرهنگیان هرمزگان.
بلالی دهکردی، نقی (1374)، «زیباییشناسی در هنر و ادبیات» مجلة ادبیات داستانی، ش 37.
تبریزی، منصوره (1393)، «تحلیل محتوای کیفی از منظر رویکردهای قیاسی و استقرایی»، فصلنامة علوم اجتماعی، ش 64.
جبری، سوسن (1391)، «نقد زیباییشناسی هنری در متن ادبی»، مطالعات زبانی و بلاغی، دورة 3 ش 5.
حرفتی سبحانی، محمد و موسی پیری (1396)، «تحلیل محتوای کتابهای فارسی دورة اول متوسطه برحسب میزان توجه به مؤلفههای سرمایة فرهنگی»، تحقیقات فرهنگی ایران، دورة 10، ش 4.
روشن، علینقی، عبدالوهاب پورقاز، و عبدالباسط مرادزاده (1387)، «بررسی موانع خلاقیت در دانشآموزان از دیدگاه معلمان»، مطالعات روانشناسی تربیتی، دورة 5، ش 1.
رهنمایی، سیداحمد و ابوالفضل خوشاخلاق (1399)، «تحلیل محتوای کیفی کتابهای فارسی دورة ابتدایی از منظر ارزشهای اجتماعی سند تحول آموزش و پرورش»، معرفت، س 29، ش 7.
ساروخانی، باقر (1393)، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
سیدقطبی، سیدمهدی (1390)، «نقش و جایگاه کتاب درسی و غیردرسی و کتابخانههای آموزشگاهی در نظام آموزشی ایران و جهان»، نشریة الکترونیکی شرق سازمان کتابخانهها و مراکز اسناد آستان قدس رضوی، دورة 3، ش 11.
شعاعی، اکرم (1392)، تحلیل محتوای کتابهای فارسی دورة متوسطه از نظر انطباق با اهداف برنامة درسی فارسی، پایاننامة کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه آزاد، واحد تهران.
ظفرینژاد، عادل (1396)، تحلیل محتوای کتاب درسی، تهران: کوروش.
عبدالملکی، شایسته، داود عبداللهی، و کبری لشکری (1395)، «تحلیل محتوای کتابهای فارسی دورة متوسطه از لحاظ توجه به جامعهپذیری»، مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، دورة 2، ش 4.
فارسی پایة دوازدهم؛ دورة دوم متوسطه (1398)، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، تهران: ادارة کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی.
فتحی واجارگاه، کوروش (1388)، نیازسنجی پژوهشی، تهران: آییژ.
قائدی، محمدرضا و علیرضا گلشنی (1395)، «روش تحلیل محتوا از کمیگرایی تا کیفیگرایی»، روشها و مدلهای روانشناختی، س 7، ش 23.
قاسمیزاد، علیرضا و فاطمه اسداللهی (1395)، «تحلیل محتوای کتاب اجتماعی ششم براساس مؤلفههای سند تحول بنیادین (هویت ملی، اخلاق، آداب، و مهارتهای زندگی)»، پژوهش در برنامهریزی درسی، ش 50.
قرائتی کوپایی، زهرا و حمیده اسدزاده (1397)، «بررسی و تحلیل محتوای کتاب فارسی پایة دوازدهم»، در: مجموعهمقالات پنجمین همایش علمی پژوهش از نگاه معلم.
کریپندورف، کلوس (1391)، تحلیل محتوا مبانی روششناسی، ترجمة هوشنگ نایبی، تهران: نی.
کولایینژاد، جمالالدین و دیگران (1397)، «بررسی تحلیل محتوای کتاب فارسی بخوانیم پایة ششم براساس عوامل ذهنی و شاخص خلاقیت از نظر گیلفورد»، روانشناسی تربیتی، س 12، ش 48.
مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران (1390)، تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی.
نجفی، حسن، مهدی سبحانینژاد، مهدی، و رضا جعفری هرندی (1394)، «تحلیل محتوای میزان توجه به ابعاد هفتگانة مصوب در کتابهای درسی ادبیات دورة متوسطة ایران»، نظریه و عمل در برنامة درسی، س 3، ش 6.
نوریان، محمد (1394)، روشهای ارزشیابی کتابهای درسی با تأکید بر تحلیل محتوای کمی و کیفی، تهران: شورا.
وفایی، رضا، سیفالله فضلاللهی قمش، و احمد طالعیفرد (1396)، «بررسی میزان توجه به ساحتهای ششگانة تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کتابهای درسی مطالعات اجتماعی دورة ابتدایی»، مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، دورة 2، ش 2.
Elo, S. and H. Kyngas )2007), “The Quqlitative Content Analysis Process”, Journal Compilation, vol. 22.
Julien, H. (2008), “Content Analysis”, in: The Sage Encyclopedia of Coualitative Research Method, L. M. Given (ed.), London: Sage.