ایازی، سیدمحمدعلی (1373)، المفسرون و حیاتهم و منهجهم، تهران: وزارت ارشاد اسلامی.
پورجوادی، نصرالله، محسن معینی، و مهرداد عباسی (1395)، نشست نقد و بررسی کتاب تفاسیر صوفیانة قرآن از سدة چهارم تا نهم، تهران: شهر کتاب.
دبیرسیاقی، محمد (1386)، تقریرات استاد بدیعالزمان فروزانفر، تهران: خجسته.
دهقان منگابادی، بمانعلی (1378)، «سبک و شیوة تفسیری صدرالمتألهین در تفسیر قرآن»، مجموعهمقالات همایش جهانی بزرگداشت حکیم صدرالمتألهین، ج ۱۲، تهران: حکمت اسلامی ملاصدرا.
رازی، نجمالدین (بیتا)، بحرالحقایق و المعانی، نسخة کتابخانة آیتالله مرعشی نجفی، ش 822.
رازی، نجمالدین (بیتا)، بحرالحقایق والمعانی، نسخة کتابخانة آیتالله مرعشی نجفی، ش 5491.
سندز کریستین (1395)، تفاسیر صوفیانۀ قرآن، ترجمة زهرا پوستیندوز، تهران: حکمت.
سندز کریستین (1390)، علل شهرت مواهب، ترجمة محمد افضلی و محمدرضا موحّدی، مجلة آینۀ پژوهش، ش 128.
سندز کریستین (1393)، «نگرش عارفانه به قرآن: داستان خضر و موسی (ع)»، ترجمة مائدهسادات حسینیزاده، مجلة هفت آسمان، س 16، ش 63.
قشیری، ابوالقاسم (1980)، تفسیر لطایفالاشارات، بیروت: منشورات دارالکتب العلمیه.
کاشفی، ملاحسین (1381)، جواهرالتفسیر، مقدمه، تحقیق و تصحیح: جواد عباسی، تهران: میراث مکتوب.
موحّدی، محمدرضا (1381)، آن سوی آینه (درآمدی بر تفسیر عرفانی شیخ نجمالدین رازی)، تهران: آن.
موحّدی، محمدرضا (1394)، مأخذ اشارات در غرائبالقران، فصلنامة کتاب قیم، دانشگاه یزد.
نویا، پل (1377)، تفسیر قرآنی و زبان عرفانی، ترجمة اسماعیل سعادت، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
نیشابوری، نظامالدین (1416 ق/ 1994 م)، تفسیر غرائبالقرآن و رغائبالفرقان، ضبطه و خرّج آیاته و احادیثه: الشیخ زکریا عمیرات، الطبعة الاولی، بیروت: دارالکتب العلمیه.
نیشابوری، نظامالدین (1962)، تفسیر غرائبالقرآن و رغائبالفرقان، بتصحیح: ابراهیم عطوه عوض، الطبعة الاولی، مصر: شرکۀ مکتبۀ و مطبعة المصطفی البابی حلبی.