اندرو، دادلی (1393)، تئوریهای اساسی فیلم، ترجمۀ مسعود مدنی، تهران: رهروان پویش.
جکسن، کوین (1388)، شریدر به روایت شریدر، ترجمۀ مازیار اسلامی، تهران: ققنوس.
خاتمی، محمود (1386)، مدخل فلسفۀ غربی، تهران: علمی.
دادگر، محمدرضا و ملیحه محسنی (1392)، «بررسی تأثیر زیباییشناسی ژاپنی در اهونها»، نامۀ هنرهای تجسمی و کاربردی، ش 11.
شریدر، پل (1383)، سبک استعلایی در سینما، اوزو، برسون، درایر، ترجمۀ محمد گذرآبادی، تهران: بنیاد فارابی.
عبدالکریمی، بیژن (1391)، هایدگر و استعلا، شرحی بر تفسیر هایدگر از کانت، تهران: ققنوس.
علمی، قربان (1393)، «الیاده و هستیشناسی»، دوفصلنامۀ پژوهشهای هستیشناختی، س 3، ش 5.
قربانی، قدرتالله (1383)، «مسئلۀ مابعدالطبیعه در فلسفۀ کانت و هایدگر»، فصلنامۀ علمی ـ ترویجی دانشگاه قم، س 6، ش 2- 3.
کاپلستون، فردریک (1380)، تاریخ فلسفه (از ولف تا کانت)، ترجمۀ اسماعیل سعادت و منوچهر بزرگمهر، ج 6، تهران: علمی و فرهنگی.
ماینر، ورنن هایر (1390)، تاریخ تاریخ هنر، ترجمۀ مسعود قاسمیان، تهران: فرهنگستان هنر و سمت.
مداحی، آناهیتا (1385)، «اکسپرسیونیسم در سینما»، مجلۀ رشد آموزش هنر، ش 2.
میرخندان، سیدحمید و مریم رهبر (1392)، مطالعات دینی فیلم، تهران: بنیاد سینمایی فارابی.
نوذری، عزتالله (1373)، اروپا در قرون وسطی، شیراز: نوید.
Schrader, P. (2018), Transcendental Style in Film, University of California Press.
Wright, M. J. (2007), Religion and Film: An Introduction, I.B. Tauris, London & New York.