اسلیتر، دن و فرن تونکیس (1390)، جامعۀ بازار: بازار و نظریۀ اجتماعی مدرن، ترجمۀ حسین قاضیان، تهران: نی.
بارنت، رونالد (1396)، «دانشگاه بازاری: دفاع از غیرقابلدفاع»، در: بازاریسازی آموزش عالی: دانشجو بهمثابۀ مصرفکننده، بهاهتمام مایک مالزورث، ریچارد اسکالیون، و الیزابت نیکسون، ترجمۀ لیلا حسینزاده و هادی زمانی، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
براون، راجر (1396)، «مارش بازار»، در: بازاریسازی آموزش عالی: دانشجو بهمثابۀ مصرفکننده، بهاهتمام مایک مالزورث، ریچارد اسکالیون، و الیزابت نیکسون، ترجمۀ لیلا حسینزاده و هادی زمانی، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
توتکوشیان، رابرت و مایکل پالسن (1400)، اقتصاد آموزش عالی: پیشینه، مفاهیم، و کاربردها، ترجمۀ وحید مهربانی، تهران: دانشگاه تهران.
فرودی، فرانک (1396)، «مقدمهای بر بازاریسازی آموزش عالی و دانشجو بهمثابۀ مصرفکننده»، در: بازاریسازی آموزش عالی: دانشجو بهمثابۀ مصرفکننده، بهاهتمام مایک مالزورث، ریچارد اسکالیون، و الیزابت نیکسون، ترجمۀ لیلا حسینزاده و هادی زمانی، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
فوسکت، نیک (1396)، «بازار، دولت، تأمین مالی، و بازاریسازی آموزش عالی در انگلستان»، در: بازاریسازی آموزش عالی: دانشجو بهمثابۀ مصرفکننده، بهاهتمام مایک مالزورث، ریچارد اسکالیون، و الیزابت نیکسون، ترجمۀ لیلا حسینزاده و هادی زمانی، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
کویک، مارک (1399)، «رقابت برسر منابع عمومی: آموزش عالی و پژوهش دانشگاهی در اروپا ـ یک چشمانداز بینبخشی»، در: چشماندازهای بینالمللی در تأمین مالی آموزش عالی، بهاهتمام جوزف برادا، وجسیک بینکوفسکی، و ماساکی کوبونیوا، ترجمۀ وحید مهربانی، تهران: مؤسسۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی.
گایس، توماس و دیوید رایت (1400)، «تنوع فعالیتهای توسعۀ اقتصادی دانشگاه و مسائل سنجش تأثیر»، در: دانشگاه، پیشران توسعۀ اقتصادی، بهاهتمام جیسون لین و بروس جانستون، ترجمۀ وحید مهربانی، تهران: سازمان جهاد دانشگاهی تهران.
لویس، هری (1396)، نگاهی انتقادی به دانشگاه هاروارد، ترجمۀ مرتضی مردیها، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
منکیو، گریگوری (1397)، کلیات علم اقتصاد، ترجمۀ حمیدرضا ارباب، تهران: نی.
مهربانی، وحید (1394)، تحلیل اقتصادی آموزش، تهران: سمت.
نادری، ابوالقاسم (1388)، مالیۀ آموزش، تهران: دانشگاه تهران.
نیکسون، الیزابت، ریچارد اسکالیون، و مایک مالزورث (1396)، «چگونه [حق] انتخاب در آموزش عالی یادگیرندگانی محافظهکار بهبار میآورد»، در: بازاریسازی آموزش عالی: دانشجو بهمثابۀ مصرفکننده، بهاهتمام مایک مالزورث، ریچارد اسکالیون، و الیزابت نیکسون، ترجمۀ لیلا حسینزاده و هادی زمانی، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
ویسما، یوهان گویتزن (1399)، «تأمین مالی دانشگاهها و بهانهای برای خصوصیسازی»، در: چشماندازهای بینالمللی در تأمین مالی آموزش عالی، بهاهتمام جوزف برادا، وجسیک بینکوفسکی، و ماساکی کوبونیوا، ترجمۀ وحید مهربانی، تهران: مؤسسۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی.
همزلی ـ براون، جین و ایزر اوپلاتکا (1398)، انتخاب مصرفکنندۀ آموزش عالی، ترجمۀ وحید مهربانی، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
Atkinson, A. B. and J. E. Stiglitz (1989), Lectures on Public Economics, New York: McGraw-Hill Book Co.
Besanko, D. A. and R. R. Braeutigam (2014), Microeconomics, Hoboken: John Wiley & Sons.
Garritzmann, J. L. (2016), The Political Economy of Higher Education Finance: The Politics of Tuition Fees and Subsidies in OECD Countries, 1945–2015, Switzerland: Palgrave Macmillan.
Haveman, R. and K. Wilson (2007), “Access, Matriculation and Graduation”, in: Economic Inequality and Higher Education: Access, Persistence and Success, S. Dickert-Conlin and R. Rubenstein (eds.), New York: Russell Sage Foundation.
Oplatka, I. (2009), “Marketing the University: The Subjective Perceptions of Israeli Academics of Their Role in Attracting New Students to their Institution”, Journal of Higher Education Policy & Management, vol. 31, no. 3.
Plank, D. N. and T. E. Davis (2010), “The Economic Role of the State in Education”, in: Economics of Education, D. J. Brewer and P. J. McEwan (eds.), Oxford: Academic Press.
Riddell, T. et al. (2008), Economics: A Tool for Critically Understanding Society, Boston: Pearson Education.
Self, P. (2000), Rolling Back the Market: Economic Dogma and Political Choice, New York: S.T. Martin’s Press.
The World Bank, World Development Indicators: <https://www.worldbank.org>.
West, E. G. (1997), “Education Vouchers in Principle and Practice: A Survey”, The World Bank Research Observer, vol. 12, no. 1.