ابنفارس، احمدبن فارس (1366 ق)، ترتیب مقاییس اللغه، تحقیق عبدالسلام محمد هارون، بیروت: دار الفکر.
اسلامی، سیدحسن (1391)، اخلاق و آیین نقد کتاب، تهران: خانۀ کتاب.
بختیاری، حسن (1391)، «الگوی طرح تألیف کتاب»، فصلنامۀ مدیریت آموزش انتظامی، پیاپی 20.
حری، عباس (1381)، آیین نگارش علمی، تهران: نهاد کتابخانههای عمومی کشور.
خاکی، غلامرضا (1390)، روش تحقیق با رویکرد پایاننامهنویسی، تهران: بازتاب.
رضی، احمد (1388)، «شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی»، سخن سمت، پیاپی 21.
زارع برمی، مرتضی (1400)، «نگاه انتقادی به ساختار و محتوای کتاب ادب المقاومه»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، ش 2.
سرفصل ابلاغی مصوب وزارت علوم تحقیقات و فناوری (1392)، کارشناسی ارشد رشتۀ علوم قرآن و حدیث، تهران: دانشگاه تهران.
طیب حسینی، سیدمحمود (1396)، درآمدی بر دانش مفردات، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
علیاکبرزاده، مهدی (1370)، «روانشناسی رنگها»، مجلۀ تربیت، س 7، ش 1.
غلامعلی پورزرندی، هما (1399)، «طراحی جلد کتابهای حسین پناهی با استفاده از تصویرسازی با رویکرد جذب مخاطب»، دوماهنامۀ پژوهش در هنر و علوم تخصصی، ش 6.
فتوحی، محمود (1387)، آیین نگارش مقالۀ علمی ـ پژوهشی، تهران: سخن.
قاسمی، حمید، سارا کشتگر، و لیلا ایزدپرست (1394)، روششناسی نقد و بررسی کتاب، تهران: جامعهشناسان.
معروفی، یحیی و محمدرضا یوسفزاده (1394)، تحلیل محتوا در علوم انسانی، همدان: سپهر دانش.
ملکی، حسن (1384)، «شیوۀ طراحی و تألیف کتب درسی»، سخن سمت، پیاپی 15.
منصوریان، یزدان (1392)، «صد ویژگی کتابهای درسی دانشگاهی اثربخش و کارآمد»، دوفصلنامۀ پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، پیاپی 29.
نجارزادگان، فتحالله (1397)، تحلیل همانندناپذیری (اعجاز) قرآن در آموزههای قرآن و سنت، تهران: سمت.
نیلی احمدآبادی، محمدرضا و علی دانا (1396)، «جستاری بر ابعاد و مؤلفههای ارزیابی نقادانۀ کتب درسی دانشگاهی»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 17، ش 7.
<https://www.hawzanews.com/877597>.
<https://www.najarzadegan.ir>.