آدورنو، ت. (1379)، «اوقات فراغت»، ترجمۀ جمال آلاحمد، مجلۀ نیمسالانۀ زیباشناخت، ش 2 و 3، 27-33.
آدورنو. ت. و م. هورکهایمر (1389)، دیالکتیک روشنگری؛ قطعات فلسفی، ترجمۀ مراد فرهادپور و امید مهرگان، تهران: گام نو.
اباذری، ی. و ح. چاوشیان (1381)، «از طبقۀ اجتماعی تا سبک زندگی، رویکردهای نوین در تحلیل جامعهشناختی هویت اجتماعی»، نامۀ علوم اجتماعی، ش 20.
استیونسون، نیک (1392)، شهروندی فرهنگی؛ مسائل جهانشهری، ترجمۀ افشین خاکباز، تهران: تیسا.
بازرگانی، م. (1392)، «یکسانسازی در تلویزیون آمریکا و نظریۀ صنعت فرهنگ»، کتابنامۀ علوم اجتماعی، ش 2، 42-53.
باومن، ز. (1385)، اشارتهای پستمدرنیته، ترجمۀ حسن چاوشیان، تهران: ققنوس.
پاترسون، م. (1398)، مصرف و زندگی روزمره، ترجمۀ جمال محمدی و نرگس ایمانی مرنی، تهران: نی.
تایپتون، ف. و آ. رابرت (1375)، تاریخ اقتصادی و اجتماعی اروپا، ترجمۀ کریم پیرحیاتی، تهران: علمی و فرهنگی.
جلاییپور، ح. ر. و ج. محمدی (1387)، نظریههای متأخر جامعهشناسی، تهران: نی.
سیدمن، ا. (1388)، کشاکش آرا در جامعهشناسی، ترجمۀ هادی جلیلی، تهران: نی.
شرفالدین، ح. (1394)، «مصرفگرایی در سبک زندگی مدرن و دینی»، دوفصلنامۀ پژوهشنامۀ سبک زندگی، س 1، ش 1، 7-30.
عابدی، م. (1384)، «مصرفگرایی و نوسرمایهداری»، مجلۀ گزارش، ش 168، 68-70.
فاضلی، م. (1382)، مصرف و سبک زندگی، قم: صبح صادق.
فدرستون، م. (1383)، زیباییشناختیکردن زندگی روزمره، ترجمۀ مهسا کرمپور، ش 19.
کِلنِر، د. (1392)، نظریۀ انتقادی؛ از مکتب فرانکفورت تا مکتب پسامدرن، ترجمۀ محمدمهدی وحیدی، تهران: سروش.
گیبینز، ج. و ج. بوریمر (1384)، سیاست پستمدرنیته، ترجمۀ منصور انصاری، تهران: گام نو.
لایون، د. (1380)، پسامدرنیته، ترجمۀ محسن حکیمی، تهران: آشیان.
محمدی، م.، ح. خلیفه، و م. فرهادی (1393)، «سبک زندگی زمینهساز و زندگی غربی»، فصلنامۀ مشرق موعود، س 8، ش 31، 57-86.
نش، کیت (1387)، جامعهشناسی سیاسی معاصر؛ جهانیشدن، سیاست، قدرت، ترجمۀ محمدتقی دلفروز، تهران: کویر.
ویلسون، ر. (1389)، تئودور آدورنو، ترجمۀ پویا ایمانی، تهران: مرکز.
هیوز، ا. (1378)، هجرت اندیشۀ اجتماعی، ترجمۀ عزتالله فولادوند، تهران: طرح نو.
Adorno, T. and M. Horkheimer (1993), The Cultural Industry: Enlightenment as Mass Deception, New York: Continuum.
Adorno, T. and S. Gillespia (1993), Music, Language, and Composition, Oxford University Press, 401-404.
Adorno, T. W. (1991), Cultural Industry Reconsidered (from the Cultural Industry; Selected Essays on Mass Culture), London: Routledge.
Bolanos, P. A. (2007), “The Critical Role af Art: Adorno between Utopia and Dystopia”,
Kritike An Online Journal of Philosophy, vol. 1, no. 1, 25-31.
Bourdieu, P. (1984), Distinction, Richard Nice (trans.), London: Routldge & Kegan Paul.
Manolis, G. (2001), Partial Employees and Consumers: A Postmodern, Meta-Theoretical Perspective for Services Marketing, Sage Publications.
Reimer, B. (1995), “Youth and Modern Lifestyles”, in: Youth Culture in Late Modernity, Johan Fornas and Goran Bolin (eds.), Sage Publication.
Salgueiro, T. B. (2007), Consumption and City Fragmentation, Portugal: University Of Lisbon.
Witkin, R. W. (2003), Adorno on Popular Culture, Routledge, Taylor, and Francisgroup, London and New York.