استم، رابرت. (1389). مقدمهای بر نظریهی فیلم. گروه مترجمان به کوشش احسان نوروزی. چاپ دوم، تهران: پژوهشکدهی فرهنگ و هنر اسلامی.
بودریار، ژان. (1389). جامعهی مصرفی. ترجمهی پیروز ایزدی. چاپ دوم، تهران: نشر ثالث.
زتل، هربرت. (1384). راهنمای تولید برنامههای تلویزیونی. ترجمهی علی رجبزاده طهماسبی و مجیدالدین طباطباییراد. چاپ اول، تهران: انتشارات دانشکده صدا و سیما.
فروید، زیگموند. (1392). اندیشههایی درخور ایام جنگ و مرگ. ارغنون، شماره 26/27. چاپ چهارم. سازمان چاپ و انتشارات. صص 145-175.
مکلوهان، مارشال. (1377). برای درک رسانهها. ترجمهی سعید آذری. چاپ نخست، تهران: مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامهای صدا و سیما.
هواکو، جورج. (1361). جامعهشناسی هنر فیلم. ترجمهی بهروز تورانی. چاپ اول. تهران: نشر آینه.
یورگنسن، ماریان، فیلیپس، لوییز، (1392)، نظریه و روش در تحلیل گفتمان، ترجمهی هادی جلیلی، چاپ سوم، تهران: نشر نی.
Althusser, Louis. (1971). Lenin and Philosophy, and Other Essays. New York: Monthly Review Press.
Baudrillard, Jean. (2001). Seduction. Translated by Brian Singer. CTHEORY BOOKS with New World Perspectives.
Berlina, Alexandra. 2017. Victor Shklovsky, a Reader. Bloomsbury and the Diana logo are trademarks of Bloomsbury.
Halliday, David & Resnick, Robert. (2014). Fundamentals of Physics. 10th New Jersey: John Wiley & Sons Inc.
Hecht, Eugene. (2002). Optics. 4th New York. Pearson Education Inc.
Voloshinov, V. N. (1973). Marxism and the Philosophy of Language. Translated by Ladislav Matejka and I.R. Titunik. SEMINAR PRESS New York and London.
https://www.amazon.com/Herbert-Zettl/e/B001I9WB8Q