قرآن کریم.
ابنبابویه، محمد بن علی( 1416 ه.ق)، الخصال، قم: جماعة المدرسین فی الحوزة العلمیة بقم، مؤسسة النشر الإسلامی.
احمدپور، مهدى، اسلامی، محمدتقی، عالمزادهنوری، محمد، علیزاده، مهدی (1385)،کتابشناخت اخلاق اسلامى: گزارش تحلیلى میراث مکاتب اخلاق اسلامى، قم: حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات اسلامى، معاونت پژوهشى، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامى.
ارسطاطالیس(1381)، اخلاق نیکوماخوس، ابوالقاسم پور حسینی، تهران: دانشگاه تهران.
ارسطو(1385 الف)، سماع طبیعی (فیزیک)، محمدحسن لطفی، تهران: طرح نو.
_____ (1385 ب)، مابعدالطبیعه (متافیزیک)، محمدحسن لطفی، تهران: طرح نو.
اعوانی، غلامرضا و پاکتچی، احمد (1389)، اخلاق فلسفى و اخلاق دینى، در: سیرى در سپهر اخلاق، کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامى حسنات اصفهان، قم: صحیفه خرد، اول، ص 33-134.
برنجکار، رضا (1374)، «خدا و جهان در اندیشه ارسطو»، کیهان اندیشه، فروردین و اردیبهشت، شماره 59 ،136 تا 153.
___________(1374)،« خدا در اندیشه ارسطو»، کیهان اندیشه، خرداد و تیر شماره 60، 84 تا 99.
___________ (1372)، «خدای ارسطو واحد یا کثیر»، رشد آموزش قرآن و معارف اسلامی، زمستان، شماره 23 ، 19 تا 21.
بهار نژاد، زکریا، «خدا در اندیشه ارسطو»، آیینه معرفت، زمستان 1382 - شماره 1 (24 صفحه - از 135 تا 158)
جوادی آملی، عبدالله (1387)، تفسیر تسنیم، چاپ دوم، قم: انتشارات اسراء.
دادبه، اصغر(1389)، اخلاق در جهان اسلام، در: سیرى در سپهر اخلاق، کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامى حسنات اصفهان، قم: صحیفه خرد، (ص 11-32).
دورانت، ویلیام جیمز(1335 ش) ،تاریخ فلسفه غرب، تهران: فرانکلین.
دیلمی، احمد (1389)، مبانى و نظام اخلاق، در: سیرى در سپهر اخلاق، کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامى حسنات اصفهان، قم: صحیفه خرد، (ص 285-344).
راسل، برتراند (1388) تاریخ فلسفهی غرب و روابط آن با اوضاع سیاسی و اجتماعی از قدیم تا امروز، نجف دریابندری، تهران: شزکت سهامی کتاب های جیبی.
ساجدی، علیمحمد و رستمی، یدالله، (1391)، «رابطه خدا با جهان در اندیشه ارسطو و ابنسینا»، آیینه معرفت، پاییز شماره 32، 105 تا 131.
سید قریشی، ماریه (1394)، اخلاق عقلی و فلسفی (اخلاق ارسطویی)، قم: نشر معارف.
شهریارى، حمید (1385)، فلسفه اخلاق در تفکر غرب از دیدگاه السدیر مک اینتایر، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانى دانشگاهها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانى.
طوسى، نصیرالدین ( 1413 ه.ق) ،محمد بن محمد، اخلاق ناصرى، تهران: علمیه اسلامیه.
غفوریان، مهدی(1395)، «خدا در فلسفه ارسطو و ابنسینا، مدخلی بر تفاوت بنیادین فلسفه ابنسینا از فلسفه ارسطو»، اسفار، بهار و تابستان سال دوم، شماره 3، 115 تا 136.
فارابی، محمد بن محمد (1384 ه.ش)، سعادت از نگاه فارابی، علیاکبر جابری مقدم، قم: دار الهدی.
__________________ (1364 ه.ش)، فصول منتزعة، تهران: مکتبة الزهراء.
کاپلستون، فردریک چارلز (1393) ،تاریخ فلسفه، سید جلالالدین مجتبوی، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
کرد فیروزجایی، یارعلی (1387)، نوآوریهای فلسفه اسلامی در قلمرو مابعدالطبیعه به روایت ابن سینا، قم: انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
کلینى، محمد بن یعقوب(1407 ق)، الکافی،الإسلامیة، تهران.
کمالی زاده، طاهره، (1386)، «خدا و جهان در نظام فلسفی ارسطو و فارابی»، حکمت و فلسفه، بهار سال سوم، شماره 1،ص 9 تا 24.
مسکویه، احمد بن محمد (1426 ه.ق) ،تهذیب الأخلاق و تطهیر الأعراق، قم: طلیعة النور.
مصباح یزدی، محمدتقی(1394)، مکاتب اخلاقی، قم: موسسهی امام خمینی.
مکارم شیرازى، ناصر(1377)، اخلاق در قرآن، قم: مدرسة الإمام علی بن أبی طالب (علیهالسلام).
ملکیان، مصطفی (1379)، تاریخ فلسفه غرب، تهران: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
نراقى، مهدى بن ابىذر(بیتا)، جامع السعادات، بیروت، مؤسسة الأعلمی للمطبوعات.
نراقی، احمد بن محمدمهدی(1378 ه.ش)، معراج السعادة، قم: هجرت.
Aristotle, Nicomachean Ethics ,2000, roger crispe, cambridge university press,
Plato,1888,The Republic, Jowett,Benjamin, The Third Edition revised and corrected throughout Oxford: Clarendon.
مصاحبهSamuel Loncar با Carlos Fraenkel and Peter Adamsonدر مورد اسلام، عقل و مذهب، ۲ مارس ۲۰۱۸، دسترسی 1 مهر 1397 <
https://marginalia.lareviewofbooks.org/decolonizing-philosophy-samuel-loncar-interviews-carlos-fraenkel-peter-adamson-islam-reason-religion