لوتان کوی در کتاب آموزش و پرورش فرهنگها و جوامع نظریهای عمومی و جهانشمول از آموزش و پرورش ارائه کرده است. این کتاب در دو بخش «بیان مسئله» شامل سه فصل (نظریه و مفاهیم، کلیت و پیچیدگی، و فهم و توضیح) و «ارائۀ الگویی عمومی و جهانشمول از آموزش و پرورش» در هفت فصل (مردم، زبانها و قومها، محیط طبیعی، نظام تولیدی، افکار و ...
بیشتر
لوتان کوی در کتاب آموزش و پرورش فرهنگها و جوامع نظریهای عمومی و جهانشمول از آموزش و پرورش ارائه کرده است. این کتاب در دو بخش «بیان مسئله» شامل سه فصل (نظریه و مفاهیم، کلیت و پیچیدگی، و فهم و توضیح) و «ارائۀ الگویی عمومی و جهانشمول از آموزش و پرورش» در هفت فصل (مردم، زبانها و قومها، محیط طبیعی، نظام تولیدی، افکار و ارزشها، نقش شخصیتها، و ساختار و جنبشهای اجتماعی ــ سیاسی و روابط بینالمللی) است. تحلیل کوی از روششناسی تحلیلی، نظریهای، تأویلی، و نظرورزانه است که همگی جزو روشهای کیفی هستند؛ البته گاهی نیز از قیاس و استقرا بهره گرفته است. در جامعۀ آماری پژوهش او بسیاری از نمونهها شانس انتخابشدن نیافتهاند. در مواردی نیز استنباط و استنتاج پژوهشگر گرفتار محدودیت تعریف مفهومی است. نکتۀ اساسی در این پژوهش کمتوجهی به مفاهیم روششناسی و پارادایمهای پستمدرنیسم (اصالتدادن به تکثرگرایی کیفی) است. او برخلاف پستمدرنیسم اصالت را به چهارچوبهای جهانشمول و کلی میدهد که مربوط به پوزیتیویسم مدرنیسم است. ازسویدیگر، نمونههای ارائهشده، روشهای آموزش، رویکردهای او به مربیان و افراد، و ... بر آموزش و پرورش از نوع سنتی و قدیمی اثرگذار است و با نظریهها و اندیشههای جدید تاحدودی فاصله دارد.