آرمند، محمد و حسن ملکی (1391). مقدمهای بر شیوة طراحی و تألیف کتب درسی دانشگاهی، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
ارنشتاین، الن سی. و فرانسیس پی. هانکینز (1384). مبانی، اصول و مسائل برنامة درسی، ج 1 و 2، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات.
گانیه، رابرت میلز، لسلی جی. بریگز و والتر دبلیو. ویگر (1374). اصول طراحی آموزشی، ترجمة خدیجه علیآبادی، تهران: دانا.
لشین، سینتیا بی، جولین پولاکو چارلز ام. رایگلوث (1374). راهبردها و فنون طراحی آموزشی، ترجمة هاشم فردانش، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
ملکی، حسن (1386). برنامهریزی درسی (راهنمای عمل)، مشهد: پیام اندیشه.
موریسون، گری آر.، استیون ام. راس و جرالد کمپ (1387). طراحی آموزش اثربخش، ترجمة غلامحسین رحیمیدوست، اهواز: دانشگاه شهید چمران.
نصر، احمدرضا، هدایت الله اعتمادیزاده و محمدرضا نیلی (1386). برنامة درسی و طراحی درس در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، اصفهان: جهاد دانشگاهی واحد اصفهان.
نوروزی، داریوش (1371). «طراحی آموزشی چیست؟»، مجموعه مقالات اولین سمینار تخصصی آموزش از راه دور، تهران: دانشگاه پیام نور.
نوروزی، داریوش و سیدعباس رضوی (1390). مبانی طراحی آموزشی، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
Armstrong, D.G. (2003). Curriculum Today, NJ: Merrill prentice hall.
Chen, Irene (2008). “Instructional Design Methodologies”, in Kidd, Terry T. and Holim Song [Ed], Handbook of Research on Instructional Systems and Technology, NewYork: Information Science Reference.
Hewitt, Thomas W. (2006). Understanding and shaping curriculum, London: Sage.
Jones, Paula and Rita Davis (2008). “Instructional design methods integrating instructional technology” In Kidd, Terry T. and Holim Song [eds.], Handbook of Research on Instructional Systems and Technology, NewYork: Information Science Reference.
Marquis, Justin (2008). “The end of instructional design” In Kidd, Terry T. and Holim Song [eds.], Handbook of Research on Instructional Systems and Technology, NewYork: Information Science Reference.
Marsh, Colin J. (2009). Key concepts for understanding curriculum, NewYork: Routledge.
Piskurich, George M. (2006). Rapid instructional design: learning ID fast and right, US: Pfeiffer.
Posner, George J. (2004). Analyzing the curriculum, Boston: McGraw-Hill.
Rao, V. K. (2005). Instructional Technology, New Delhi: A.P.H Publishing Corporation.