پینتریچ. پال. آر. و دیل. اچ. شانک (2002). انگیزش در تعلیم و تربیت: نظریهها، تحقیقات و راهکارها، ترجمة مهرناز شهرآرای، تهران: نشر علم.
دیبوراجی، استیک (1385). انگیزش برای یادگیری: از نظریه تا عمل، ترجمة رمضان حسنزاده و نرجس عمویی، تهران: انتشارات دنیای پژوهش، دانشگاه فردوسی.
سیف، علیاکبر (1380). اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی، تهران: نشر دوران.
قاسمی، فاطمه (1391). «بررسی مقایسهای اثربخشی اجرای طرح ارزشیابی توصیفی و کمی بر کاهش اضطراب، بهبود خودکارآمدی و انگیزش درونی دانشآموزان چهارم ابتدایی شهر قزوین»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران (خوارزمی).
کارشکی، حسین و نیکچهره محسنی (1391). انگیزش در یادگیری و آموزش: نظریهها و کاربرد، تهران: آوای نور.
کدیور، پروین (1385). روانشناسی تربیتی، تهران: سمت.
محمدی، سریه (1392). «تأثیر تجربة دو نظام ارزشیابی (کمی و کیفی) بر اضطراب امتحان، انگیزش درونی، خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان پنجم ابتدایی تهران»، پایاننامة کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی.
هرگنهان و السون (1383). مقدمهای بر نظریههای یادگیری، ترجمة علیاکبر سیف، تهران: نشر دوران.
ولف، ریچارد (1371). ارزشیابی آموزشی: مبانی سنجش توانایی و بررسی برنامه، ترجمة علیرضا کیامنش، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
Kirkpatrick, D. (1996). “Techniques for evaluation training programs”, Journal of American Society for Training and Development, Vol. 23.
Lipnevich, A. A. and, J. K. Smith (2009). “I really need feedback to learn: Students perspectives on the effectiveness of the differential feedback messages”, Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Vol. 21, No. 4.
Schunk D. H, J. L Meece and P. R. Pintrich (2013). Motivation in Education: Theory, Research, and Applications, Upper Saddle River, N.J.: Merrill, Prentice-Hall International.