احمدپور، زهرا (1383). «بررسی مسائل و مشکلات آموزش زبان انگلیسی در دورۀ متوسطه»، مجلۀ رشد آموزش زبان، س 18، ش 71.
احمدیصفا، محمد و مجتبی فراهانی (2016). «پرورش توانش بینافرهنگی در ’پراسپکت یک‘ براساس دیدگاه معلمان زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، دورة ۱5، ش ۳۶.
تقیپورظهیر، علی (1385). اصول اساسی برنامهریزی درسی و آموزشی، تهران: آگاه.
حسینینسب، داوود (1377). تحلیل محتوای کتب درسی فارسی و ریاضی دورة ابتدایی، شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی.
حسینینسب، داوود و همکاران (1388). «ارزیابی و تحلیل محتوای کتاب زبان انگلیسی دورة راهنمایی با استفاده از فرمول خوانایی Fog و نظرخواهی از دبیران مجرب»، علوم تربیتی، دورة دوم، ش 7.
صفرنواده، علی و همکاران (1389). «تحلیل و آسیبشناسی محتوای کتب درسی زبان انگلیسی دورة متوسطه و ارزیابی آن با معیار رویکرد آموزش ارتباطی زبان» فصلنامة مطالعات برنامۀ درسی، س 5، ش 17.
محمودی، محمدهادی و محمد احمدیصفا (1393). «ارزشیابی الگومحور کتابهای انگلیسی برای اهداف خاص ESP»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، س 4، ش 3.
مهدیزاده، امیرحسین (1384). «ارزیابی محتوای کتابهای زبان انگلیسی دورۀ راهنمایی»، ارائة چهارچوب علمی بهینه جهت اصلاح و تدوین کتابها»، مجلۀ رشد آموزش زبان، دورۀ بیستم، ش77.
نوری، زهرا (1382). «مشکلات آموزش زبان انگلیسی از دیدگاه یک معلم»، مجلة رشد آموزش زبان، س 17، ش ۶۸.
نیکنفس، سعید (1382).«نقش تحلیل محتوا در فرایند آموزش و طراحی کتابهای درسی»، مجلة جهانی رسانه، دورۀ 8، ش 2.
Ahmadi Darani, P. (1381).“The evaluation of high school textbooks for EFL education in Iran: The evaluation via checklist”, FLT Journal, No. 64.
Allwright, L. (1981). “What do we want teaching materials for?”, ELT Journal, 36 (1).
Bemani, M. and Jahangard, A. (2014). “Attitude analysis of teachers: The case of Iranian newly developed EFL textbook for junior high schools”, International Journal of Language Learning and Applied Linguistics World, 7 (1).
Dahmardeh, M. (2004). “Curriculum reform in schools: The importance of evaluation”, Journal of Curriculum Studies, 36 (3).
Dörnyei, Z., and Griffee, D. T. (2010). “Research methods in applied linguistics”, TESOL Journal, 1 (1).
Jahangard, A. (2003). “Evaluation of EFL materials taught at Iranian public high schools”, EFL Journal, 9 (2).
Mares, C. (2003). “Writing a Course book. In B. Tomlinson (Ed)”, Developing Materials for Language Teaching, London: Continuum.
Tok, H. (2010). “TEFL textbook evaluation: From teachers’ perspectives”, Educational Research and Review, 5 (9).