آقازاده، احمد (1379)، آموزش و پرورش تطبیقی، تهران: سمت.
آقازاده، محرم (1388)، روشهای نوین تدریس، تهران: آییژ.
آلحسینی، فرشته و خسرو باقری (1388)، «تأملی بر کثرتگرایی بنیادی لیوتارو پیآمدهای آن برای تعلیم وتربیت»، فصلنامۀ تعلیم و تربیت.
بروس، جویس و دیگران (1385)، الگوهای تدریس، ترجمۀ محمدرضا بهرنگی، تهران: کمال تربیت.
بیلر، رابرت (1368)، کاربرد روانشناسی در آموزش، ترجمۀ پروین کدیور، ج 1، تهران: نشر دانشگاهی.
پورشافعی، هادی و ناهید آرین (1388)، «پستمدرنیسم و دلالتهای آن در تربیت دینی»، اندیشههای نوین تربیتی، ش 2.
سی شورت، ادموند (1388)، روششناسی مطالعات برنامۀ درسی، ترجمۀ محمود مهرمحمدی، تهران: سمت.
سیف، علیاکبر (1363)، روانشناسی پرورشی، تهران: آگاه.
کوی، لوتان (1389)، آموزش و پرورش فرهنگها و جوامع، ترجمۀ محمد یمنیدوزی سرخابی، تهران: سمت.
محسنی، منوچهر (1388)، مبانی جامعهشناسی علم، تهران: طهوری.
مطهری، مرتضی (1364)، خدمات متقابل اسلام و ایران، تهران: صدرا.
میلر، جان (1390)، نظریههای برنامۀ درسی، ترجمۀ محمود مهرمحمدی، تهران: سمت.