آرمند، محمد و حسن ملکی (1391)، مقدمهای بر شیوة طراحی و تألیف کتاب درسی دانشگاهی، تهران: سمت.
حسن مرادی، نرگس (1388)، تحلیل محتوای کتاب درسی، تهران: آییژ.
حسینی، سیدمحمدحسین و معصومه مطور (1391)، «نقدی بر کتابهای درسی دانشگاهی رشتة علوم تربیتی در ایران»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، ش 26.
رحیمیان، سعید (1388)، مبانی عرفان نظری، تهران: سمت.
رسولی، مهستی و زهرا امیرآتشانی (1393)، تحلیل محتوا با رویکرد کتب درسی، تهران: جامعهشناسان.
رﺷﻴﺪی، ﻧﺎﺻﺮ (1388)، «ﭼﻬﺎرﭼﻮﺑﻲ ﺟﺎﻣﻊ ﺑﺮای ارزﻳﺎﺑﻲ ﻛﺘﺐ درﺳﻲ داﻧﺸﮕﺎﻫﻲ»، ﻋﻴﺎر، ش 22.
رضی، احمد (1388)، «شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی»، سخن سمت، ش 21.
زینالدینی میمند، زهرا (1385)، «اصول و معیارهای تدوین محتوای کتاب درسی دانشگاهی بهعنوان راهنمای عمل»، مجموعهمقالات اولین همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی، ج 1، تهران.
ﻋﺒﺎﺳﻲ، ﻋﻠﻲ و ﻣﺤﻤﺪ ﻃﻼﻳﻲ (1393)، «ﻃﺮاﺣﻲ ﭼﻬﺎرﭼﻮﺑﻲ ﻧﻈﺎمﻣﻨﺪ ﺟﻬﺖ ﺗﺪوﻳﻦ ﻛﺘﺎبﻫﺎی درﺳﻲ ﺑﺎ روﻳﻜﺮد ﺗﻜﻨﻴﻚ ﻃﺮاﺣﻲ ﻣﺒﺘﻨﻲﺑﺮ ﺑﺪﻳﻬﻴﺎت»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، ش 33.
فتحی واجارگاه، کوروش و محرم آقازاده (1386)، راهنمای تألیف کتابهای درسی، تهران: آییژ.
فکری، مسعود (1392)، «آسیبشناسی کتابهای دانشگاهی در زمینة آموزش مهارتهای زبان عربی»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، ش 28.
کافیزاده، منصوره و نعمتالله موسیپور (1385)، «ویژگیهای کتاب درسی دانشگاهی»، مجموعهمقالات اولین همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی، ج 1، تهران.
معروفی، یحیی و محمدرضا یوسفزاده (1389)، تحلیل محتوا در علوم انسانی، همدان: سپهر دانش.
ملکی، حسن (1385)، «ساختار کتاب درسی و رویکرد حل مسئله»، مجلة روانشناسی تربیتی، ش 3.
ملکی، حسن (1387)، کتاب درسی (طراحی و تألیف)، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
ملکی، حسن (1384)، «شیوة طراحی و تألیف کتاب درسی»، سخن سمت، ش 15.
منصوریان، یزدان (1392)، «صد ویژگی کتابهای دانشگاهی کارآمد و اثربخش»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، ش 29.