اساسنامۀ دانشگاه فرهنگیان (6/10/1390)، مصوب جلسۀ 704 شورای عالی انقلاب فرهنگی، تهران: دانشگاه فرهنگیان.
اسماعیلی، سجاد و لقمان باشقره (1394)، «آسیبشناسی سرفصلهای رشتۀ زبان و ادبیات عربی براساس شاخصهای تجاریسازی و کارآفرینی»، مجلۀ الجمعیۀ العلمیۀ الایرانیۀ للغۀ العربیۀ و آدابها.
اصغری، مهدی (1393)، «نشست تخصصی بررسی چالشهای آموزش زبان عربی و اشتغال دانشآموختگان این زبان»، نشریۀ بازار کار.
الباز، خالد صلاح علی (2000)، فاعلیة برنامج مقترح لتدریب موجهی العلوم بالمرحلة الثانویة علی استخدام مدخل التقویم الموجه بالاهداف التدریسیة، المؤتمر العلمی الرابع، مصر: الجمعیة المصریة للتربیة العلمیة.
بوقس، نجاة عبدالله محمد (1998)، فاعلیة برنامج تدریبی مقترح فی تنمیة مهارات تدریس المفاهیم العلمیة لدی الطالبات المعلمات بکلیة التربیة بجدة، رسالة دکتوراه، السعودیة: کلیة البنات بجدة.
پاشازانوس، فحمد (1386) الصرف 1، طهران: بیام نور.
رجایی، سیدمهدی (1398)، «بررسی نقاط قوت و ضعف سرفصل درسی جدید رشتۀ آموزش زیستشناسی دانشگاه فرهنگیان»، فصلنامۀ علمی ـ تخصصی پژوهش در آموزش زیستشناسی، س 1، ش 1.
شعبانی، زهرا (1383)، «بررسی تطبیقی برنامۀ تربیتمعلم ایران و چند کشور دنیا»، تعلیموتربیت، س 20، ش 3.
صادقی، علی و زهره میرسپاسی (1399)، «آسیبشناسی شیوۀ اجرای برنامۀ درسی رشتۀ آموزش جغرافیا در دانشگاه فرهنگیان»، مطالعات برنامهریزی درسی، س 15، ش 56.
گلکار، رسول و فریدون شریفیان (1395)، «نقش و کاربرد پژوهش روایتی در بهبود برنامههای تربیت معلم و رشد حرفهای معلمی»، در: مجموعهمقالات دومین همایش تربیت معلم، اصفهان: دانشگاه فرهنگیان.
متقیزاده، عیسی، کبری روشنفکر، و سجاد اسماعیلی (1393)، «نقد و بررسی سرفصل درس متون نظم و نثر رشتة زبان و ادبیات عربی در مقطع کارشناسی و ضرورت بازنگری در آن»، پژوهشنامة انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 14، ش 4.
محسنپور، بهرام (1377)، برنامهریزی آموزشی، تهران: مدرسه.
معینینسب، فاطمه و دیگران (1395)، «اهمیت و جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش معلمان»، در: مجموعهمقالات اولین کنفرانس ملی مطالعات آموزشوپرورش، قم.
میرزایی، فرامرز و علی سلیمی (1389)، «نقشآفرینی گروههای زبان و ادبیات عربی در توسعۀ علمـی دانشگاهها»، مجلۀ انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی، ش 14.
نورسیده، علیاکبر (1397)، «بازنگری در دروس رشتۀ زبان و ادبیات عربی دورۀ کارشناسی با عنایت به سرفصلهای رشتۀ همشاخه»، در: مجموعهمقالات اولین همایش کشوری دانش موضوعی تربیتی.
ورعی، سیدجواد (1385)، مبانی و مستندات قانون اساسی بهروایت قانونگذار، قم: دبیرخانۀ مجلس.
Anonymous (2011), “Fundamental Evolution Document of Education”, Available at: <https://sccr.ir/Files/6609.pdf>.
Buczynskils, S. and C. B. Hansen (2010), “Impact of Professional Development on Teacher Practice, Uncorering Connection”, Teachingand Teacher Education, vol. 26, no. 3.
Darabi, B. and A. Moradi (2015), Excerpt from Academic Law in the Mirror of Laws and Regulations, Qom: Maaref Publishing House.
Fielder, A. (2010), “Elementary School Teachers Attitudes Toward Professional Development: A Grounded Theory Study”, United States, Arizona: University of Phoenix.
Ganji, M. H. (1988), Geography in Iran from the Darrolfonoon to the Islamic Revolution, Mashhad: Astan Quds Razavi Printing and Publishing Institute.
Garet, M. S. et al. (2010), What Makes Professional Development Effectives?, New Haven, CT: Yale University Press.
Hafeznia, M. R. (2013), An Introduction to Research Methods in the Humanities, Tehran: Samat Publications.
Nicu, A. (2015), “Policy and Practice of Initial Teacher Training”, Procedia-Social and Behavioral Sciences, vol. 180.
Saharkhiz, A. et al (2017), “A Narrative of the Quality of Farhangian University”, Journal of Farhangian University.
Statute of Farhangian University (2012), Available at: <
http://chamran.te.cfu.ac.ir/fa/88335>.