احمدی صفا، محمد و علیرضا امرایی (1390)، «ارزﻳﺎﺑﻲ ﺳﺮﻓﺼﻞ درﺳﻲ دورۀ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ﻣﺘﺮﺟﻤﻲ زﺑﺎن اﻧﮕﻠﻴﺴﻲ از ﻧﻈﺮ رﺷﺪ ﺗﻮاﻧﺶ ﺗﺮﺟﻤﺎﻧﻲ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن»، فصلنامۀ مطالعات زبان و ترجمه، ش 3.
بوقس، نجاة عبداالله محمد (1998)، فاعلیة برنامج تدریبی مقترح فی تنمیة مهارات تدریس المفاهیم العلمیة لـدی الطالبات المعلمات بکلیة التربیة بجدة، رسالة دکتوراه، السعودیة: کلیة البنات بجدة.
بهرامبیگی، مهری (1391)، «ویژگیهای ﻣﻄﻠﻮب در ﺗﺪوین ﺳﺮﻓﺼﻞ درﺳﯽ داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﺑﺎ ﻧﻘﺪ ﺑﺮ ﺳﺮفصلهای درﺳﯽ رشتۀ زﺑﺎن ﻓﺮانسه»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، ش 25.
درزی رامندی، هادی، علیرضا عصاره، و جمشید جراره (1393)، «تأثیر تدریس بهروش بدیعهپردازی بر افزایش خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس تعلیمات اجتماعی»، فصلنامۀ پژوهش در برنامهریزی درسی، ش 15، پیاپی 42.
سامخانیان، محمدربیع (1387)، خلاقیت و نوآوری در سازمان آموزشی؛ مفاهیم، نظریهها، تکنیک، و سنجش، تهران: رسانۀ تخصصی.
سیدان، الهام (1399)، «رویکردی انتقادی به سرفصلهای مربوط به نگارش و ویرایش در برنامۀ درسی دورۀ کارشناسی زبان و ادبیات فارسی»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 20، ش 4.
شورای عالی برنامهریزی آموزشی (1395)، برنامۀ درسی دورۀ کارشناسی پیوسته، تهران: دانشگاه فرهنگیان.
عسگری، محمد (1386)، «تأثیر روشهای آموزش خلاقیت بر میزان خلاقیت دانشآموزان پایۀ چهارم ابتدایی»، نشریۀ پژوهشهای روانشناختی، س 10، ش 3.
فرهنگی، سهیلا (1385)، «بررسی و ارزیابی آیین نگارش و ویرایش 1 و 2 دانشگاه پیام نور»، نامۀ علوم انسانی، ش 14.
قاسمپور مقدم، حسین (1389) «تفکر خلاق و شیوههای پرورش آن»، کتاب نگارش 3، بهکوشش حسین حسینینژاد، تهران: لوح زرین.
متقیزاده، عیسی، کبری روشنفکر، و سجاد اسماعیلی (1393)، « ﻧﻘﺪ و ﺑﺮرﺳﻲ ﺳﺮﻓﺼﻞ درس ﻣﺘﻮن ﻧﻈﻢ و ﻧﺜﺮ رﺷﺘﺔ زﺑﺎن و ادبیات ﻋﺮﺑﻲ در ﻣﻘﻄﻊ کارشناسی و ﺿﺮورت ﺑﺎزﻧﮕﺮی در آن»، پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 14، ش 4.
مطهری، محمدرضا (1380)، «نقش معلم در شکوفایی خلاقیت»، معرفت، ش 50.
معلم، ملیحه (1388)، «ضرورت بازنگری سرفصل دروس رشتۀ ادیان و عرفان»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، ش 21.
مهرمحمدی، محمود (1389)، «نگارش خلاق؛ حوزۀ مغفول برنامۀ درسی»، کتاب نگارش 3، بهکوشش حسین حسینینژاد، تهران: لوح زرین.
نوری، نظامالدین (1373)، شیوا سخن؛ شیوۀ تعلیم انشا، نویسندگی و نامهنگاری، بابلسر: زهره.
Agoguéa, M. et al. (2014), “The Impact of Age and Training on Creativity; A Design-Theory Approach to Study Fixation Effects”, Thinking Skills and Creativity, no. 11.
Hawthorne, G. et al.) 2013(, “Impact and Sustainability of Creative Capacity Building; The Cognitive, Behavioral, and Neural Correlates of Increasing Creative Capacity”, in: Design Thinking Research; building Innovation Eco-Systems, Springer.
Torrance, E. P. (1965), “Scientific Views of Creativity and Factors Affecting Its Growth”, Journal of The American Academy of Arts and Sciences, vol. 94, no. 3.
Torrance, E. P. and K. Goff )1989), “A Quiet Revolution”, Journal of Creative Behavior, vol. 23.