منابع
ابوالحسین، احمد بن فارس بن زکریا (1404 ق). معجم مقاییس اللغة، ج 3، قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
آخوندزاده، فتحعلی (1364). مکتوبات، نامههای کمالالدوله به شاهزاده جمالالدوله، بیجا: مرد امروز.
اسماعیلی، حمیدرضا (1376). دین و سیاست در اندیشة سیاسی معاصر، تهران: پژوهشکدة مطالعات فرهنگی و اجتماعی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری.
بعلبکی، منیر(1987 م). قاموس المورد، عربی ـ انگلیسی، بیروت: درالعلم للملایین.
تمیمی آمدی، عبدالواحد (1410 ق). غرر الحکم و درر الکلم، تحقیق سیدمهدی رجایی، قم: دارالکتاب الاسلامی.
ثابتی، پرویز (1390). در دامگه حادثه، بررسی علل و عوامل فروپاشی حکومت شاهنشاهی، گفتوگو با پرویز ثابتی (مدیریت امنیت داخلی ساواک)، گفتوگو از عرفان قانعی فرد، لسآنجلس: شرکت کتاب.
جعفریان، رسول (1386). جریانها و سازمانهای مذهبی ـ سیاسی ایران، تهران: خانة کتاب.
سروش، عبدالکریم (1374). «معنا و مبنای سکولاریسم»، مجلة کیان، مرداد و شهریور، ش 26.
ضاهر، عادل (1993 م). الاسس الفلسفیة للعلمانیة، بیروت: دار الساقی.
فتح اعظم، هوشمند (2008 م). در شناسایی آیین بهائی، مادرید: بنیاد فرهنگی نخل.
فراهیدی، خلیل بن احمد (1410 ق). کتاب العین، ج 1، قم: هجرت.
فیض، محسن (1387). جای پای تزار، تهران: گوی.
لیثی واسطی، علی (1376). عیون الحکم و المواعظ، تحقیق حسین حسنی بیرجندی، قم: دارالحدیث.
مصطفی، ابراهیم، احمد حسن الزیات، حامد عبدالقادر، و محمد علی النجار (بیتا). المعجم الوسیط، ترکیه: دارالدعوة.
مطهری، مرتضی (1377 - 1383). مجموعه آثار، ویراستة شورای نظارت بر آثار استاد شهید آیةالله مطهری، ج 25، تهران: صدرا.
معلوف، لوئیس (1973 م). المنجد فی اللغة، بیروت: دارالمشرق.
ملکیان، مصطفی (1379). اصلاحگرى در دین به چه معناست؟، http://malekiyan.blogfa.com/post-72.aspx.
موثقی، سیداحمد (1374). جنبشهای اسلامی معاصر، تهران: سمت.
یحیی، محمد (1405 ق). ورقة ثقافیة فی الرد علی العلمانیین، قاهره: الزهراء للاعلام العربی